Reklama

Ženy nakupujú vianočné darčeky online už od augusta, majú na to dobrý dôvod

Zdroj | Moshi
Richard Pliešovský
Zdroj | Moshi
Zdroj | Moshi

Nákupy cez internet sú skvelé, pohodlné a dokážu ušetriť poriadny balík peňazí. „Vďaka“ pandémii koronavírusu sa takto naučili nakupovať aj tí, ktorí tomu dovtedy nedôverovali.

Doba pokročila a dnes sa ukazuje, že rastúce ceny nedokáže pokryť ani výhodný nákup cez internet. Teda, ak si nákupy poriadne nepremyslíte. Ukazuje sa, že ženy vedia, ako na to.

V e-shopoch nakupujú rovnako radi muži i ženy, i keď sa v niektorých segmentoch ich líši dominancia. Je jasné, že napríklad domáce náradie si kupuje častejšie jedne skupina ako druhá. Rozdiely sú však badateľné i v spôsobe nakupovania.

Obsah pokračuje pod reklamou

Koncom leta v Shoptete zaznamenali zaujímavú zmenu oproti predchádzajúcim rokom. „Približne 5 % zákazníkov začalo s vianočnými nákupmi už v auguste, čo je skôr ako po iné roky. Príčinou je zdražovanie, ktoré zažívame a ktoré bude zrejme ešte citeľnejšie. Plánovať v čase a ušetriť takto peniaze sa snažia najmä ženy. Muži riešia tieto nákupy zvyčajne skôr spontánne a nechávajú si ich na poslednú chvíľu,“ vysvetľuje Ivo Mrena, Country Lead Shoptet pre Slovensko.

Veľkým hitom je on-line nákup oblečenia, doplnkov. Aj tu vedú ženy. Zatiaľ čo oblečenie si v roku 2021 počas troch mesiacov aspoň raz kúpilo 62 % mužov, v prípade opačného pohlavia to bolo až 80 %.

Zaujímavé je to v prípade kníh, keď sa však, zamyslíme, je to celkom logické. Tlačené knihy a časopisy kupujú ženy častejšie ako muži, pri tých elektronických je však situácia opačná. Ženy si častejšie objednávajú lieky a výživové doplnky, samozrejme, vedú aj v nákupoch kozmetiky, skrášľujúcich produktov a hračiek.

Muži si svoju doménu udržali v elektronike, a to nielen v prípade „hračiek“, teda prenosnej elektronike, ale aj pri objednávaní domácich spotrebičov. Podľa dát z Eurostatu si počítače, smartfóny či tablety objednalo počas troch mesiacov 28 % mužov a len 16 % žien. Rozdiel medzi pohlaviami sa však v tomto segmente znižuje.

Poslednou baštou, v ktorej je dominancia mužov, je objednávanie služieb streamovacích spoločností, počítačových hier a programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.