Reklama

Žeby toto bol vysnený elektromobil Volkswagen pod 20 000 €?

Zdroj | Volkswagen
Števo Porubský
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Nemecký Volkswagen predstavil koncept elektromobilu ID.EVERY1, ktorý by mohol byť tým bájnym a vysneným elektromobilom značky s cenou pod 20 000 €.

Zároveň, čo je veľmi prekvapivé, z tohto istéto modelu môže byť aj niekoľko verzií so spaľovacím motorom. VW otvorene priznáva, že spaľovákom ešte nedal vôbec zbohom.

Zdroj | Volkswagen
Obsah pokračuje pod reklamou

A to ID.EVERY1 prišiel len pár dní po tom, čo Európska únia znížila extrémne prísne emisné limity na nové automobily. Automobilkám sa akoby vydýchlo a teraz si môžu dovoliť mať aj viac spaľovákov ako sa očakávalo, alebo ako sami očakávali.

„Po celoeurópskom uvedení elektrickej Urban Car Family na trh od roku 2026 bude Volkswagen ponúkať v objemovom segmente najrozmanitejšie portfólio produktov – od modelov s efektívnymi spaľovacími motormi cez vysoko vyspelé hybridné automobily až po plne elektrické vozidlá,“ píše VW vo svojej správe.

Volkswagen ID.EVERY1 je pritom násobne krajšie mini autíčko (s dĺžkou len 3,88 m) ako bol malý meststký model up!, resp. e-up!. S rodinou ID. síce toho nemá veľa spoločného, ostatné modely sa na seba podobajú výrazne viac, no má svoje prednosti. ID.EVERY1 pôsobí ako pôsobí aj vďaka 19-palcovým diskom kolies, čo sa na malých mestských autíčkach len tak nevidí. Zaujímavým detailom sú aj podsvietené logá vpredu i vzadu. V sériovej verzii sa ale niečoho takého asi nedočkáme.

„ID. EVERY1 predstavuje posledný dielik skladačky na našej ceste k najširšej modelovej ponuke v objemovom segmente. Potom budeme mať pre každého zákazníka vhodné auto s vhodným pohonom – vrátane dostupnej elektrickej vstupnej mobility,“ povedal Thomas Schäfer, CEO značky Volkswagen. 

Zdroj | Volkswagen

Mimochodom, ID.EVERY1 sa číta ako ID.everyone, teda ID. „pre každého“. Pohánať ho má 70 kW motor na prednej náprave, pričom koncept má dosahovať maximálnu rýchlosť 130 km/h. Aj vďaka tomu má mať dojazd na jedno nabitie celkom slušných viac ako 250 km. Bližšie technické špecifikácie Aj keď sa do vnútra zmestia 4 cestujúci, stále ostáva v kufri 305 litrov miesta na batožinu, a to aj vďaka rázvoru až 2,54 m.

Zdroj | Volkswagen

Zaujímavé je ID.EVERY1 aj zvnútra. Väčšina materiálov je z recyklovaných materiálov, hlavne PET fliaš. Interiér je maximálne čistý, pred vodičom je ultraširokouhlý displej, v stredovej konzole „pláva“ hlavný displej infotainmentu, pod ktorým je len niekoľko ovládacích tlačidiel. V stredovom tuneli je zas Bluetooth reproduktor, ktorý v aute slúži ako zdroj hudby (okrem iných fixných reproduktorov), no používateľ si ho vie zobrať kdekoľvek so sebou.

VW tvrdí, že ID.EVERY1 ako prvý model z celého koncernu bude mať novú a výkonnú architektúru softvéru, vďaka ktorej bude môcť novinka počas svojho životného cyklu dostávať nové funkcie, keď si to jeho používatelia budú želať. A aj po kúpe sa elektrický automobil bude dať dodatočne individuálne prispôsobiť potrebám zákazníkov.

A keďže VW chystá do dvoch rokov predstaviť až 4 nové modely na novej platforme FWD MEB, ID.EVERY1 v nejakej mierne upravenej podobne sa môže v portfóliu predsalen objaviť. S najväčšou pravdepodobnosťou nebude niesť meno ID.EVERY1, ale skôr ID.2 alebo ID.1, aby zapadlo do rodiny súčasných elektromobilov značky.

Zdroj | Volkswagen
Obsah pokračuje pod reklamou

Mimochodom, už budúci rok sa máme dočkať modelu ID.2all s cenou okolo 25 000 €. ID.EVERY1 má prísť okolo roku 2027 a práve s cenou okolo 20 000 €. Snáď už aj menej, keďže sa očakáva neustály pokles cien batérií.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.