Reklama

YouTube začína tvrdo obmedzovať divákov s aktívnym blokátorom reklám

Zdroj | Unsplash/Alexander Shatov
Michal Sobek
Zdroj | Unsplash/Alexander Shatov
Zdroj | Unsplash/Alexander Shatov

Blokátor reklám je skvelý spôsob, ako sa vyhnúť otravným reklamám, ale to sa nepáči veľkým spoločnostiam, ktorých príjem z reklám tvorí podstatnú časť zisku. Do boja proti používateľom blokátorov reklám zbrojí aj obľúbená video platforma YouTube.

Niekoľko používateľov na platforme Reddit hlási, že používateľom, ktorí sa snažia reklamy na YouTube blokovať AdBlockom a podobnými službami, platforma rovno uzamkne obsah. Konkrétne sa zobrazí vyskakovacie okno.

To používateľa varuje, že nástroje, ktoré blokujú reklamy na YouTube, nie sú akceptované a používateľ môže buď deaktivovať tento nástroj alebo prejsť na predplatné YouTube Premium, ktoré je bez reklám, ale za mesačný poplatok.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Reddit/u/Sazk100

Oficiálne stanovisko YouTube znie, že ide o malý pokus na veľmi malom množstve používateľov. Vykonávajú menší globálny experiment, ktorý vyzýva divákov so zapnutými blokátormi reklám, aby reklamy na YouTube povolili alebo vyskúšali službu YouTube Premium bez reklám.

YouTube sa bráni tým, že blokovanie obsahu používateľom s aktívnym AdBlockom je na internete pomerne bežné. Užívatelia na Reddite pod daným príspevkom napriek tomu spustili množstvo negatívnej kritiky.

Faktom je, že platforme YouTube sa aktuálne veľmi darí, veď za posledný rok pribudlo do služby Premium až 30 miliónov nových predplatiteľov, aktuálny počet je zhruba 80 miliónov. Zdá sa však, že YouTube chce týmto počinom tento počet ešte značne navýšiť.

Pozrite si

Google Bard naberá svaly aj inteligenciu, čoskoro bude dostupný aj v slovenčine!

Je tak dosť možné, že tento malý experiment YouTubu po dôkladnom otestovaní prejde do globálneho povedomia a bude platiť pre všetkých, ktorí aktívne blokátori reklám používajú, čím platforma prichádza o značné zisky. Mesačné predplatné YouTube Premium na Slovensku vyjde na 7,19 eur mesačne.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.