Americká spoločnosť YouTube, ktorá je vlastnená materským Alphabetom, má v portfólio nový startup. Simsim je indická firma so zameraním na oblasť sociálneho obchodu. Ani jedna zo spoločností nezverejnila podmienky dohody.
Čo je to Simsim?
Simsim je indický startup, ktorý za dva roky svojej existencie zarobil už 17 miliónov dolárov a bol ohodnotený na 50,1 miliónov amerických dolárov. Sídli v indickom meste Gurgáon a pomáha malým podnikom prejsť na elektronický obchod, pričom využíva silu videa. Simsim má za cieľ preniesť obchod do online sveta, pretože väčšina populácie v Indii je stále zvyknutá na predaj v kamenných obchodoch.
Startup má aj mobilnú aplikáciu, ktorá slúži na prepájanie miestnych firiem a zákazníkov. Používatelia aplikácie Simsim môžu sledovať krátke videá, ktoré sú natočené miestnymi influencermi. Tí používajú kozmetické výrobky alebo skúšajú oblečenie.
Pod videom sa zobrazia ďalšie položky, kde je možné si aj daný produkt kúpiť. Využitie miestnych influencerov má za úlohu vzbudiť dôveru zákazníkov v propagované produkty. Platforma dnes spolupracuje s viac ako 1 200 influencermi, ktorí dostanú províziu za každú položku, ktorú na základe ich videa zákazník kúpi. Simsim aktuálne podporuje jazyky ako hindčinu, tamilštinu, bengálčinu a angličtinu. V príprave sú ďalšie jazykové mutácie.
Aké má s ním YouTube úmysly?
Akvizícia pre YouTube ešte viac pomôže osloviť nových zákazníkov. YouTube v Indii oslovuje mesačne viac ako 450 miliónov aktívnych používateľov. V spoločnosti Simsim neplánuje robiť žiadne veľké zmeny a aj naďalej bude fungovať nezávisle. Zatiaľ pracujú na spôsobe ako predstaviť Simsim divákom na platforme YouTube.
Spoločnosť Alphabet, ktorá vlastní aj Google. sa zaviazala investovať v Indii v najbližších rokoch 10 miliárd dolárov. Taktiež podporila aj iné indické startupy Glance a DailyHunt, ktorých aplikácie sa tiež zaoberajú krátkymi videami.
Uvidíme, aké ďalšie plány bude mať s touto spoločnosťou technologický gigant. YouTube je obrovská platforma, ktorá v súčasnosti nemá konkurenciu. Chce sa zrejme viac zamerať na indický trh, ktorý je jeden z najväčších a osloviť tam nových ľudí.