Reklama

YouTube kúpil indický obchodný startup, načo mu to ale bude?

Zdroj | NordWood Themes
Michal Sobek
Zdroj | NordWood Themes
Zdroj | NordWood Themes

Americká spoločnosť YouTube, ktorá je vlastnená materským Alphabetom, má v portfólio nový startup. Simsim je indická firma so zameraním na oblasť sociálneho obchodu. Ani jedna zo spoločností nezverejnila podmienky dohody.

Pozrite si

YouTube mení podmienky, reklamu zobrazí už aj v nepartnerskom obsahu

Čo je to Simsim?

Simsim je indický startup, ktorý za dva roky svojej existencie zarobil už 17 miliónov dolárov a bol ohodnotený na 50,1 miliónov amerických dolárov. Sídli v indickom meste Gurgáon a pomáha malým podnikom prejsť na elektronický obchod, pričom využíva silu videa. Simsim má za cieľ preniesť obchod do online sveta, pretože väčšina populácie v Indii je stále zvyknutá na predaj v kamenných obchodoch.

Startup má aj mobilnú aplikáciu, ktorá slúži na prepájanie miestnych firiem a zákazníkov. Používatelia aplikácie Simsim môžu sledovať krátke videá, ktoré sú natočené miestnymi influencermi. Tí používajú kozmetické výrobky alebo skúšajú oblečenie.

Zdroj | Simsim

Pod videom sa zobrazia ďalšie položky, kde je možné si aj daný produkt kúpiť. Využitie miestnych influencerov má za úlohu vzbudiť dôveru zákazníkov v propagované produkty. Platforma dnes spolupracuje s viac ako 1 200 influencermi, ktorí dostanú províziu za každú položku, ktorú na základe ich videa zákazník kúpi. Simsim aktuálne podporuje jazyky ako hindčinu, tamilštinu, bengálčinu a angličtinu. V príprave sú ďalšie jazykové mutácie.

Pozrite si

Čo sú to Shorts? Kópia TikToku od YouTube štartuje už aj v Spojených štátoch

Aké má s ním YouTube úmysly?

Akvizícia pre YouTube ešte viac pomôže osloviť nových zákazníkov. YouTube v Indii oslovuje mesačne viac ako 450 miliónov aktívnych používateľov. V spoločnosti Simsim neplánuje robiť žiadne veľké zmeny a aj naďalej bude fungovať nezávisle. Zatiaľ pracujú na spôsobe ako predstaviť Simsim divákom na platforme YouTube.

Spoločnosť Alphabet, ktorá vlastní aj Google. sa zaviazala investovať v Indii v najbližších rokoch 10 miliárd dolárov. Taktiež podporila aj iné indické startupy Glance a DailyHunt, ktorých aplikácie sa tiež zaoberajú krátkymi videami.

Zdroj | Google

Uvidíme, aké ďalšie plány bude mať s touto spoločnosťou technologický gigant. YouTube je obrovská platforma, ktorá v súčasnosti nemá konkurenciu. Chce sa zrejme viac zamerať na indický trh, ktorý je jeden z najväčších a osloviť tam nových ľudí.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.