XPG, herná divízia spoločnosti ADATA, predstavila na výstave IFA 2019 revolučnú myš XPG HEADSHOT, ktorá sa prispôsobí ruke každého hráča.
Každý hráč si bude môcť vytvoriť sken vlastnej ruky pomocou aplikácie, ktorá s využitím strojového učenia vytvorí dizajn myšky nielen na základe veľkosti a stavby ruky, ale aj jej predpokladaného prirodzeného držania. Tento dizajn si následne hráči budú môcť vytlačiť na 3D tlačiadni vďaka termoplastu na báze nylónu (PA12).
XPG okrem toho stavilo na mriežkovanú štruktúru, ktorá má oproti bežným myškám ponúkať o niečo nižšiu hmotnosť aj bez toho, aby konštrukcia stratila na pevnosti. Produkčná verzia má vážiť iba 65 gramov.
„XPG HEADSHOT je stelesnením všetkého, čo sme mali na mysli, keď sme hovorili o perfektne vyladených a neskutočne ergonomických produktoch,“ hovorí Luca Di Fiore, produktový riaditeľ z XPG. „Od prvého dňa sme mysleli len na to, ako skĺbiť potreby e-športových profesionálov s túžbou technických nadšencov mať dokonalú myš, ktorá bude presne reflektovať ich vlastnú osobnosť.“
Vo vnútri je umiestnený senzor Pixart PMW3389 s citlivosťou 16-tisíc DPI, ako aj spínače Omron. Ak si spojíme tieto prémiové komponenty s inovatívnou “4D” konštrukciou (ako ju spoločnosť ADATA nazýva), cena myšky HEADSHOT sa údajne môže vyšplhať až na 100 dolárov. Spoločnosť preto znížila svoj podiel na zisku, aby udržala cenu myšky v rozumnej hladine.
Aj napriek tomu však pôjde o prémiový produkt, ktorý zaujme najmä profesionálnych hráčov a fajnšmekrov. Tí si budú môcť XPG HEADSHOT zakúpiť ešte tento rok pred Vianocami aspoň v univerzálnej verzii, pre ktorú si budú môcť vytvoriť vlastný dizajn pomocou mobilnej aplikácie v priebehu budúceho roku. Myš by sa mala objaviť v predaji aj na našom trhu. Presnú cenu však v tomto momente nepoznáme.