Reklama

Xiaomi SU7 Ultra má byť najrýchlejší sedan na svete, chce kraľovať Nürburgringu

Zdroj | Xiaomi
Zdroj | Xiaomi
Stanislav Vinc
Zdroj | Xiaomi
Zdroj | Xiaomi

Každoročný príhovor zakladateľa a generálneho riaditeľa spoločnosti Xiaomi Lei Juna, skončila tento rok na štýl tlačoviek Apple „jednou vecou na záver“. Tou nebol nový smartfón, tablet ani televízor, ale hyperšportová verzia elektromobilu Xiaomi SU7.

Čínsky výrobca elektroniky sa rozhodol súperiť s legendárnymi americkými a európskymi značkami a tak predstavil nový model SU7 Ultra, ktorý má byť nielen najrýchlejším elektromobilom, ale aj najrýchlejším 4-dverovým sedanom vôbec.

Samotný plne elektrický model SU7, pri ktorom sa Xiaomi netají snahe konkurovať európskemu elektromobilu Porsche Taycan, si odbil svoju oficiálnu premiéru len pred pol rokom a ako to už býva vo svete smartfónov dobrým zvykom, dostal už aj výkonnejší variant Pro. Xiaomi svoje technologické korene nezaprie a po variante Pro prichádza už aj variant Ultra, s ktorou má výrobca naozaj ambiciózne plány.

Obsah pokračuje pod reklamou

„Musíme vylepšiť naše zručnosti. Do desiatich rokov chceme mať najrýchlejší štvordverový elektromobil na okruhu Nürburgring Nordschleife“, uviedol uviedol Jun. Ani on si nie je istý, či sa im tento cieľ podarí naplniť, no uviedol, že je pripravený zlyhávať, až kým raz neuspeje.

Na papieri znejú tieto plány pomerne realisticky, Xiaomi SU7 Ultra totiž ponúka kombinovaný výkon 1 548 koní, čím prekonáva aj Bugatti Chiron, McLaren Speedtail, Ferrari 918 Spyder či Ferrari LaFerrari. Pod kapotou má tri elektromotory vyvinuté priamo Xiaomi. Dva z nich, zvláštne nazvané „V8čky“, vzadu produkujú výkon 548 koní, zvyšok generuje predný elektromotor „V6“. Xiaomi týmito názvami zrejme chcelo prilákať pozornosť automobilových nadšencov, alebo ich trochu provokovať.

Zdroj | Xiaomi

Rovnako dôležitý ako výkon pohonu, je pri elektromobiloch aj výkon batérie. Tá v tomto prípade dokáže naraz poskytnúť až 1 330 kW energie, vďaka čomu SU7 Ultra nemá problém vyšplhať sa z nuly na 100 km/h v priebehu 1,97 sekundy, na 200 km/h za 5,96 sekundy a na 300 km/h za 15,07 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je obmedzená na 350 km/h.

Na papieri má Xiaomi SU7 Ultra potenciál prekonať aj etablované značky, otázne je však to, či tieto teoretické parametre dokáže preniesť aj do praxe a či na náročnom okruhu, akým je práve tzv. „zelené peklo“, dokáže batériu elektromobilu udržiavať v rozumných teplotách. Práve prehrievanie batérie a súvisiacich komponentov bývajú achylovou pätou elektromobilov na okruhoch.

Samotnú kapacitu batérie ešte nepoznáme, jednať by sa ale malo o nový typ batérie Qilin II od spoločnosti CATL s 897V architektúrou, vďaka ktorej by ju malo byť možné nabiť z nuly do plna už v priebehu 12 minút.

Zdroj | Xiaomi

Karoséria modelu je vyrobená z karbónu, hmotnosťou 1 900 kilogramov tak prekonáva modely BMW M5 (1 960 kg), Porsche Taycan Turbo GT (2 234 kg) aj Tesla Model S Plaid (2 162 kg). Krídlo vzadu má generovať prítlak na úrovni 2 145 kilogramov, elektromotory majú generovať regeneratívne brzdenie so silou 0,6 G a pri použití fyzických bŕzd má byť model pri sile 2,36 G schopný zastaviť z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť 25 metrov.

Ostatné parametre elektromobilu, ako ani odpoveď na to, či sa bude jednať o model určený pre sériovú výrobu, zatiaľ nepoznáme. V tejto fáze je Xiaomi SU7 Ultra iba prototypom, ktorým Xiaomi napína svoje svaly a ktorým sa bude chcieť umiestniť v tabuľke najrýchlejších modelov. Na Nürburgring s modelom Xiaomi vyrazí už v priebehu októbra a my budeme s napätím sledovať, či sa mu podarí získať korunu, alebo konkurenčný Volkswagen ID.R zostane ešte chvíľu neprekonaný.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.