Xiaomi už roky nie je len lacným čínskym výrobcom produkujúcim najmä smartfóny pochybnej kvality. Dnes ide o globálnu značku, ktorá šľape na päty tým najväčším.
Niektorých dokonca predbieha, dobrým príkladom je niečo, čo bolo ešte prednedávnom nepredstaviteľné, Xiaomi má svoj vlastný elektromobil!
Teraz si prototyp top modelu, Xiaomi SU7 Ultra, zmeral sily s Rimac Nevera a Porsche Taycan Turbo GT. Udialo sa tak na známom okruhu Nurburgring. Nebudeme vás napínať, čínsky elektromobil, ktorý príde do predaja na budúci rok, porazil oba konkurenčné vozidlá. To však nie je všetko!
Xiaomi nielenže predbehlo Rimac a Porsche, ale podarilo sa mu pokoriť aj ich rekordy na okruhu.
Prototyp Xiaomi SU7 Ultra disponoval výkonom 1 527 koní. Celú trasu s dĺžkou 20,76 km prekonal za 6:46,874 a získal titul Najrýchlejšie štvordverové auto na svete na Nürburgringu Nordschleife.
Rimac Nevera vyrazil s výkonom 1 900 koní, jeho čas na okruhu bol 7:05,298. Porsche Taycan Turbo GT bol ešte o niečo pomalší keď dosiahol čas 7:07,55. Zavedené značky nechal za sebou nováčik a to napriek tomu, že jazdil v zlých poveternostných podmienkach.
Za volantom sedel David Pittard, víťaz 24-hodinovky Nürburgringu 2023. Napriek tomu, že sa čakalo na lepšie počasie dva dni, ani počas jazdy to nebolo ideálna. Mokrá vozovka sa dokonca postarala o stratu výkonu na pár sekúnd.
Xiaomi SU7 Ultra príde do predaja na budúci rok. Je navrhnutý ako najrýchlejší štvordverový elektromobil a bude vybavený rovnakou trojicou motorov ako prototyp.
Papierové špecifikácie Xiaomi SU7 Ultra hovoria o kombinovanom výkone 1 548 koní. Elektromotory vyvinulo samotné Xiaomi, zadné dva, „V8čky“, produkujú výkon 548 koní, zvyšok generuje predný elektromotor „V6“.
Batéria dokáže naraz poskytnúť až 1 330 kW energie, čo v reály prinesie zrýchlenie z nuly na stovku za 1,97 s, na 200 km/h za 5,96 s a na 300 km/h za 15,07 s! Maximálna rýchlosť modelu je obmedzená na 350 km/h. Karoséria je z karbónu, má 1 900 kg.
Ako istotne tušíte, tento model sa zrejme v Európe nebude nikdy predávať. Nič to však nemení na fakte, že po úspešnom dokončení a rekordnom čase na kolo sa prototyp stal len siedmym plne elektrickým modelom, ktorý sa dostal na zoznam Nürburgringu.