Reklama

Winora Radius Urban 2015 – šikovný e-bike do mesta

Michal Biznár
77 %
Štýlový mestský e-bike Winora Radius Urban 2015 vás prekvapí svojou pohodlnosťou a štýlovosťou. Napriek vysokej cene (2 299 €) sa oplatí pouvažovať nad investíciou a nahradiť tak všedné cestovanie autom niečím oveľa ekologickejším a zážitkovejším.

Výhody

  • Pohodlnosť
  • Mestské prvky (blatníky, kryt na reťaz, malé kolesá)

Nevýhody

  • Neprimeraná cena
  • Málo skladacích prvkov

Leto sa pomaly blíži ku koncu a začína moje obľúbené ročné obdobie, jeseň. Ideálny čas na bicyklovanie a v podstate všetky outdoorové športy. Lesné cesty, parky, bazény, hrádze sa postupne začnú vyprázdňovať, čo je len dobré, keďže tak si môžete naplno vychutnať obľúbený šport.

S blížiacim sa koncom leta sme si pripravili ďalšiu recenziu zaujímavého elektro-bicykla. Tentokrát však ide o štýlovku určenú do mesta, či do roboty a to doslova. Nečakajte žiadne prevratné rýchlosti, ani desať prevodov, ani aerodynamický tvar, či športový rám. Toto je Winora Radius Urban 2015, mestský e-bike na nenáročné vychádzky.

Celé leto sme testovali nemecké Haibike, profesionálne štýlové elektro-bicykle. Značka Winora sa však tiež môže pochváliť rovnakou krajinou pôvodu ako Haibike. Na rozdiel od Haibike sa však Winora venuje primárne mestským bicyklom.

Pozrite si

Haibike SDURO FullNine SL 2016 – dokonalý e-bike

Ak ste sa náhodou nezamilovali do horských, či cestných elektro-bicyklov, tak vás tento mestský určite milo prekvapí. Musím uznať, že napriek tomu, že je malý, ľudia sa budú otáčať a analyzovať, na čom to vlastne jazdíte.

Winora Radius Urban 2015 je štýlový bicykel, ktorý sa dokonca môže pochváliť cenou Gold Winner Eurobike Award 2015.

Pozrite si

Haibike XDURO FatSix 2015 – traktorový bicykel na vybláznenie

Na bicykli vás určite prekvapia malé 20“ kolesá, ktoré sú charakteristické pre tieto menšie mestské a skladacie bicykle. Malé kolesá však zabezpečia svižný chod po akejkoľvek pevnej ceste.

Potešia vás aj prídavné blatníky, praktický bočný stojan a hlavne krytka reťaze Chainruner, čím môžete na bicykli cestovať naozaj aj do roboty v obleku, alebo dlhých nohaviciach a nemusíte mať starosť, že sa zašpiníte.

V zadnej časti nájdete na blatníku dokonca silné červené svetlo, ktoré na vás upozorní vodičov aj v úplnej tme. V prednej časti je priestor aj na predné svetlo.

ePohon tentokrát zabezpečuje Yamaha, nie Bosch. Výkon ePohonu je 250 wattov. O chod bicykla sa stará 400 Wh Yamaha batéria.

Na bicykli už tradične nájdete Yamaha informačný displej, ktorý ukazuje základné hodnoty o dojazde, rýchlosti, priemernej rýchlosti, spotreby batérie a prejdenej vzdialenosti. Žiadna sláva sa nekoná, no tieto údaje postačia.

Dojazd bicykla Winora Radius Urban 2015 je určený v závislosti od štýlu jazdy. V prípade najslabšieho módu Eco+ máte dojazd slušných 180 kilometrov, ak však idete na High, dojazd je okolo 70 kilometrov. V prípade módu High však idete skutočne veľmi rýchlo a ani sa nezapotíte.

Na bicykli nenájdete žiadne desaťstupňové Shimano prevody, do mesta ich v podstate ani nepotrebujete. Nájdete tu len tri od firmy Sram iMotion, ktoré si meníte priamo na gripe podobne ako na motorke.

Nie je to síce žiadna sláva, keďže bicykel tak pôsobí trochu lenivo a do strmšieho kopca s ním radšej nechoďte. Po obyčajných mestských cestičkách však bohato postačí.

Pozrite si

Haibike XDURO Urban 28 2015 – rýchlik určený do mesta

Prečo sa vlastne tento bicykel oplatí kúpiť? V prvom rade pre jeho skladnosť. Nie je to síce plnohodnotná skladačka, čo je určite škoda aj nevýhoda, no pár prvkov, ktoré sa dajú zložiť na ňom nájdete.

Okrem sedadla môžete prakticky zložiť obe pedále tak aby zaberali menej miesta. Druhým prvkom je možnosť zložiť riadidlá a jednoducho ich otočiť o 90°, takže celý bicykel naložíte aj do menšieho SUV, alebo sedanu so zložením sedadla.

Výhodou je určite aj o trochu menšia hmotnosť na úrovni okolo 20 kg, čo vám o to viac uľahčí manipuláciu.

Bicykel nájde uplatnenie aj pre cestovateľov po Európe, kde sa napríklad ideálne hodí do karavanu. Bicykel tak môžete so sebou zobrať do ktoréhokoľvek európskeho mesta a pojazdiť si s ním malebné uličky miest.

Určite ide o lepší variant, než si prenajímať motorky, či autá, keďže s týmto bicyklom sa dostanete naozaj všade a navyše pôjdete aj ekologicky.

Druhou výhodou, prečo sa oplatí do tohto ebiku investovať, je pohodlnosť. Nejde len o sedadlo, ale hlavne o malé kolesá, ktoré príjemne tlmia jazdu a tak sa pri jazde na Winore budete cítiť skutočne pohodlne a na druhý deň nehrozí, že by vás nejaká partia tela bolela.

S bicyklom som testoval aj cestu do práce a musím ho pochváliť, že ma bezpečne a pohodlne dostal na miesto určenia, ktoré je na druhom konci Bratislavy. Už len keby boli tie cyklistické cesty viac vybudované.

Winora Radius Urban 2015 je štýlový bicykel ideálny do roboty, či na mestské cestovanie. Obľúbi si ho tiež hlavne staršia generácia a generácia ľudí v strednom veku, ktorí chcú byť aktívni a nepotrebujú sa zbytočne niekam ponáhľať.

Aj keď vás bicykel dostane svižne a bez námahy z jedného konca mesta na druhý, Winora Radius Urban je skôr lenivejší prostriedok zameraný na pohodlnosť a nie na výkony ani terén. Myslím to tak, že keby ste aj chceli ísť na bicykli rýchlejšie, viac ako 35 kilometrov za hodinu na ňom po rovine nedáte.

Napriek tomu ho však musím pochváliť, keďže obsahuje skladacie prvky, je štýlový a má relatívne výkonný motor. Bicykel je úžasný aj v tom, že nepotrebujete žiadne dodatočné športové potreby. Viete na ňom ísť v akomkoľvek oblečení a obuť si môžete naozaj aj žabky (odskúšané) a ísť kam potrebujete. Osobne ma však sklamala trochu vyššia cena (2 299 €), ktorá nie je až tak vzdialená od profesionálnych horských elektro-bicyklov. Všetko je však vec vkusu a využitia. V prípade, že hľadáte mestské približovadlo na prepravu do roboty, alebo na cestovanie, ktoré bude navyše pohodlné a štýlové, Winora Radius Urban 2015 je určite správnou voľbou.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.