Google ešte v máji oznámil svoje partnerstvo s koncernom Fiat Chrysler Automobiles (FCA), ktoré malo vyústiť do spolupráce na vývoji vozidla pre autonómnu jazdu.
Podľa dohody mal Chrysler vyrobiť 100 kusov minivanov Pacifica 2017 Hybrid. Google plánoval túto flotilu automobilov využívať na testovanie v lokalitách, kde testuje autá doteraz. Znamená to, že autonómne Chryslery miera na cesty v Kalifornii, Washingtone, Arizone a Texase.
Medzičasom sa však Google, presnejšie jeho ústredie Alphabet, rozhodol divíziu na vývoj autonómnych automobilov osamostatniť pod hlavičkou Waymo. Ale keďže dohoda platí, 100 autonómnych plug-in hybridov Chrysler Pacifica bude dodaných. Hoci termín sa trochu posunie, na cesty by sa mali dostať začiatkom roku 2017.
John Krafcik, ktorý je CEO Waymo podľa portálu The Verge minulý týždeň uviedol, že jeho spoločnosť nemá záujem o „vývoj lepších áut“. Miesto toho chce „lepších vodičov“. V tomto prípade mal na mysli autopilota.
Spolupráca s FCA by mohla pomôcť aj automobilke, ktorá doteraz nebola taká iniciatívna pri vývoji autonómnych áut, ako mnohí konkurenti. Google sa už pri osamostatnení Waymo vyjadril, že nemieni vyvíjať vlastné autonómne autá. Zameria sa skôr na systémy autonómneho riadenia, ktoré by mohol prípadne na základe licencie ponúkať automobilkám.
Partnerstvo medzi Waymo a FCA vidia podľa hovorcu Fiat Chrysler Berju Alexaniana inžinieri z oboch spoločností v úzkej spolupráci pri „rýchlej a robustnej integrácii elektrických zariadení vozidiel a riadiacich systémov s plne samostatným autopilotom“.
Zatiaľ väčšinu z asi troch miliónov kilometrov testovacích jázd majú na konte SUV Lexus RX s dodatočne namontovaným hardvérom pre autonómnu jazdu od Google.
Príchod flotily Chryslerov môže túto bilanciu zmeniť. Tieto minivany chce Waymo a FCA testovať aj z hľadiska možnosti zdieľania autonómnych vozidiel, čím sa pridáva k hráčom ako Tesla, Uber, alebo Daimler.