Reklama

Vyskúšali sme si nové BMW X3. Je lepšie ako X5?

Roman Calík

BMW X3 dorazilo na Slovensko. Mali sme možnosť vyskúšať si, aké technológie a aký komfort novinka ponúkne. Cenou si totiž trúfa na najvyššie priečky, kľudne ju kúpite drahšie, ako aktuálnu generáciu BMW X5. Oplatí sa?

Nové BMW X3 je pre výrobcu mimoriadne dôležitým modelom. Záujem o SUV narastá, pritom práve X3 je dlhodobo najpredávanejším modelom v portfóliu nemeckej automobilky z modelovej rady X. Tretia generácia pritom dospela a dá sa povedať, že ponúkne komfort známy z modelov BMW 5/7. Môžete sa tešiť na starý dobrý xDrive, zadný pohon a špičkové jazdné vlastnosti aj mimo asfaltových ciest.

BMW X3, s ktorým sme jazdili, poháňal dieselový trojliter s výkonom 265 koní, ktorého cenníková cena začína na 57 600 eur. Testovaný model BMW xDrive30d s príplatkami vyšiel na 84 089 eur. A to už je viac ako sa bežne predávajú slušne vybavené X5-ky po zľavách. Na novú X3-ku totiž zľavu dostanete minimálnu.

Treba však uznať, že v testovanej novinke nebola núdza o žiadne technologické vychytávky vrátane Head-up displeja, adaptívnych LED svetlometov či balíka Driving Assistant Plus s adaptívnym tempomatom zvládajúcim aj jazdu v zápche.

Pozrite si

Nové BMW X3, tretia generácia prémiového športovo-aktívneho SAV

Navigačný systém Professional v poslednej generácii môžete ovládať nielen dotykom, ale aj gestami. Nechýba bezdrôtové nabíjanie telefónov, plne grafický prístrojový panel či známy kľúč BMW Displej Key. Technologicky tak dostanete v X3-ke všetko, čo sa dá kúpiť s BMW 5 vrátane vôní Ambient Air.

Jednoducho tu už cítiť, že X5-ka potrebuje upgrade, pretože X3 v súčasnosti ponúkne nielen modernejší interiér, ale aj technologicky je novinka na vysokej úrovni. Z kvality spracovania budete nadšení. V porovnaní s pôvodnou generáciou ide o výrazný krok vpred! Len ten kufor mohol byť väčší. Papierových 550 litrov zhadzuje priestor pod dvojitou podlahou na plynových vzperách na úroveň modelu X1, čo je škoda.

Osobne ma prekvapili jazdné vlastnosti, najmä mimo asfaltu. Napriek 20-palcovým runflat pneumatikám som prechádzal nerovným povrchom s absolútnou ľahkosťou. Však pozrite si video, aká je nová X3-ka naživo.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.