Reklama

Vyskúšali sme nový Hyundai Santa Fe. Vydaril sa?

Roman Calík

Hyundai Santa Fe prichádza v úplne novej generácii. Je na prvý pohľad modernejší a výrazne luxusnejší. Mali sme jedinečnú možnosť vyskúšať si prvé kusy na Slovensku v krásnej prírode na Liptove.

Nový Hyundai Santa Fe si so starým rozhodne nezmýlite. Predná maska je výraznejšia a predné FULL LED svetlomety úzke a rozdelené, po vzore menšieho modelu Kona. Celkovo to však novinke sedí, z určitých uhlov pohľadu ide o mimoriadne dynamické SUV. Ide o najväčší model v ponuke výrobcu, ktorý však vďaka štíhlym líniám nepôsobí neohrabane.

Nové Santa Fe sa na Slovensku už predáva a jeho cena začína na príjemných 34 990 € po odpočítaní uvádzacieho bonusu 1 500 €. Výbava je bohatá vrátane 5-ročnej záruky. Za najvyššiu výbavu zaplatíte v akcii 44 990 €, pričom s príplatkami už veľmi nemusíte rátať. K Premium verzii s 2,2 CRDi motorizáciou s automatickou prevodovkou sa totiž už dá priplatiť len za panoramatické strešné okno, metalízu, prémiové kožené čalúnenie alebo 7. miestne vyhotovenie.

Pozrite si

Hyundai odhalil novú generáciu modelu Santa Fe

Výraznejší rozdiel vidíte aj v zadnej časti. Ani tu nechývajú moderné LED svetlá dokonca so špeciálnym 3D efektom, avšak celkovo dizajnéri akoby „roztiahli“ SUV do šírky. Objem batožinového priestoru je pritom 625 litrov (metodika VDA).

Kompletne nový je aj interiér. Tu si dovolím tvrdiť, že ide o poriadny kus dobre odvedenej práce. V porovnaní s pôvodnou generáciou ide o výrazný pocit smerom k luxusu. Za takýto interiér by sa nehanbili ani modely v prémiovom segmente.

Najmä kožou potiahnutá palubná doska a výplne dverí sa vydarili. Všimnite si aj tvarovanie mriežok reproduktorov audiosystému KRELL vo výplni dverí. Ide o zaujímavý 3D efekt, ktorý taktiež dodáva pocit luxusu. Osobne som sa však nevedel stotožniť s tvarovaním panela pre hlavný 8-palcový displej navigácie. Celý panel pôsobí z interiéru najlacnejším dojmom.

O funkčnosť však neprichádzate. Samozrejmosťou je aj podpora služieb Apple CarPlay, Android Auto či Live Services, ktoré využijete najmä pri navigácii. Samozrejmosťou je aj plne grafický prístrojový panel. Príjemným prekvapením zase veľmi vydarený Head-Up displej. Nielenže je rozmerný, premieta za čelné sklo, ale má aj peknú farebnú grafiku a dokáže zobraziť aj pokyny navigácie.

Všimnite si aj množstvo tlačidiel po ľavej strane volantu. Tie prezrádzajú, že o bezpečnosť v novom Hyundai Santa Fe nie je núdza. Je tu množstvo asistentov a dokonca aj úplne nové.

Hyundai nazval sústavu asistenčných systémov SmartSense. A teda, že sa máte na čo tešiť. Nechýba systém upozorňujúci na autá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní (mimochodom máte možnosť si objednať aj 360-stupňový pohľad na okolie auta). Samozerjmosťou je asistenčný systém pre držanie Santa Fe v jazdných pruhoch, samozrejme aktívny. Taktiež monitoring mŕtveho uhla je vydarený, škoda však že len upozorňuje vizuálne a akusticky, no nezasahuje do riadenia.

Áno, aj radarový adaptívny tempomat si môžete dopriať a dokonca aj systém autonómneho núdzového brzdenia. Ten automaticky zabrzdí Santa Fe, ak hrozí kolízia a je aktívny už od rýchlosti viac ako 10 km/h.

Za tak krátky čas sme nemali možnosť všetky systémy vyskúšať, na ne sa pozrieme v podrobnej recenzii. Čo nás však milo prekvapilo je množstvo USB portov, celkovo v Santa Fe nájdete až štyri. Dva USB porty vpredu a dva vzadu, pre pasažierov na zadných sedadlách. Tu dokonca nechýba 230V zásuvka napríklad pre napájanie notebooku.

Najväčšie inovácie sa ukrývajú pod označením Calm Tech. Nový Hyundai Santa Fe totiž prichádza s asistentom bezpečného opustenia vozidla. Niečo podobné sme testovali v najnovšom Mercedes-Benz triedy A, kedy auto aj po vypnutí zapaľovania ešte niekoľko minút stráži okolie vozidla a upozorní vás, ak by hrozilo nebezpečenstvo pri otváraní dverí.

Pozrite si

Na bratislavskom autosalóne sme si nenechali ujsť ani Hyundai Santa Fe

V prípade Hyundai Santa Fe systém dočasne aktivuje detské poistky v prípade, že sa blíži iné vozidlo zozadu. V podstate tak nedovolí pasažierom na zadných sedadlách, čo sú vo väčšine prípadov deti, otvoriť zadné dvere, ak systémy zaregistrujú približujúce sa auto, ktoré by ich mohlo pri vystupovaní ohroziť. Veľmi dobrý nápad, takéto systémy v redakcii rozhodne vítame.

Ďalším systémom zo série Calm Tech je upornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách. V súčasnosti, aj po prípadoch na Slovensku, veľmi horúca téma. Totiž Santa Fe vďaka ultrazvukovým senzorom monitoruje zadné sedadlá. Ak tam niekto sedí a vy ste vypli motor za účelom opustiť auto, systém vás upozorní v prístrojovom panely, že je niekto na zadných sedadlách.

Ak toto nezaregistrujete a i tak odchádzate od auta, tak auto na vás zabliká a upozorní vás aj zvukovým signálom. Jednoducho, budete vedieť, že niečo nie je v poriadku a k autu sa vrátite. Úprimne, takýto systém by sme radi videli nie ako „ihlu v kope sena“, ale ako štandard! Bravó Hyundai, vyskúšali sme si to a naozaj systém funguje.

A čo jazda? Prvé čo nás prekvapilo je výborné odhlučnenie interiéru a kvalitný podvozok. Jazdili sme aj na nespevnených cestách a i tu sa Santa Fe správalo výborne. Pod kapotou sme mali silnejší naftový dvojliter 2,2 CRDi s výkonom 200 koní. Berte ho, ak môžete!

Celkový dojem bol výborný. Možno to tak na prvý pohľad nevyzerá, ale Hyundai Santa Fe je o poriadny kus lepšie auto, ako v predchádzajúcej generácii. Tak kvalitou spracovania interiéru, množstvom technológií, ako aj jazdnými vlastnosťami. Pozrite si aj naše video z prvej jazdy.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.