Nielen k elektromobilom neodmysliteľne patria technológie. Mobilné aplikácie dnes majú aj chladničky či rúry, preto je doslova povinnosťou automobiliek dodávať k autám aplikácie pre vzdialený prístup. V rámci testu BMW iX sme vyskúšali sprievodnú aplikáciu s názvom My BMW.
BMW iX nielen pôsobí, ale skutočne je nabitý technológiami. Jednu zo súčastí modernej výbavy, asistenčné systémy, som už bližšie rozobral v samostatnom článku. V tomto smere ponúka síce dobre známe funkcie, no dokázal nás prekvapiť prezentáciou a sebavedomím prejavom.
V Google Play som narazil na aplikáciu My BMW, ktorá je určená na vzdialenú komunikáciu s vozidlom BMW. Aplikácia má moderný dizajn a na ovládanie je veľmi jednoduchá. Už po inštalácii a prvom otvorení je veľmi prehľadná a zbytočne vás nezahlcuje zbytočnými informáciami.
Hneď prichádza prihlasovacia obrazovka, respektíve registrácia, ak ešte nemáte vytvorený vlastný účet. Všetko opäť prebieha štandardne bez akýchkoľvek problémov. Pre jednoduchý a bezpečný prístup do aplikácie aj neskôr je vyžadovaný PIN, ktorý je možné nahradiť odtlačkom prsta alebo inou obdobnou funkciou overenia.
Po úspešnom prihlásení do vlastného účtu prichádza dôležitý krok – pridanie auta k vášmu profilu. Ak už ste s podobnou aplikáciou mali skúsenosť, viete, aký je postup, aj keď konkrétny spôsob overenia má každá automobilka trochu odlišný. Niektoré automobilky vyžadujú prítomnosť všetkých kľúčov v aute, iné potrebujú presný počet najazdených kilometrov, prípadne do auta zašlú unikátny kód, ktorý je potrebné zadať do aplikácie.
BMW využíva práve posledný spomínaný spôsob. Ešte predtým je ale potrebné zadať VIN číslo. To je nutné zadať manuálne, teda nie je ho možné naskenovať cez kameru telefónu. Po zadaní nasleduje priamo overenie vozidla cez kód. Do auta je zaslaný v podobe správy a nájdete ho pod možnosťou BMW Messages. Následne, ak zadaný kód súhlasí, vozidlo je spárované. Ide o naozaj veľmi jednoduché a šikovné riešenie.
Ako som už spomenul, aplikácia má naozaj pekný dizajn. Úvodná obrazovka ukazuje aktuálny stav vozidla. Všetky dôležité údaje nájdete na jednom mieste, pričom aplikácia naozaj zdôrazňuje, či je s autom všetko v poriadku alebo či niečo potrebuje vašu pozornosť. Vidíte tu aktuálny stav nabitia batérie, odhadovaný dojazd alebo či je auto zamknuté alebo odomknuté.
Na jeden dotyk máte k dispozícii tlačidlá pre odomknutie alebo zamknutie auta, zapnutie svetiel, trúbenie alebo spustenie a nastavenie klimatizácie, respektíve kúrenia. Ak nabíjate, aplikácia taktiež zobrazuje odhadovaný čas nabitia na stanovený počet percent. Je škoda, že sa tu nezobrazuje aj aktuálny výkon v kW, čo by bolo určite vítané. Predsa len, ak vidíte, že výkon nabíjania je už nízky, môže to byť impulz pre pokračovanie v jazde.
Na druhú stranu, čo už aplikácia obsahuje je štatistika nabíjania. Vidíte, koľkokrát ste auto nabíjali a koľko energie bolo do batérie dodanej. Ak potrebujete, aplikácia umožňuje vyhľadávanie nabíjacích staníc na ceste alebo v okolí. Samozrejmosťou je prítomnosť mapy s možnosťou plánovania trás a aj zastávok na nabíjanie.
Po uzavretí zmluvy o nabíjaní je aplikáciu možné využívať aj na nabíjanie cez BMW Charging, čo môže byť praktické, ak vám vyhovujú určené podmienky a ceny za nabíjanie. Z bežných funkcií môžem spomenúť napríklad aj vyhľadávanie polohy auta. Ak náhodou neviete, kde ste auto zaparkovali a nechcete blikať svetlami alebo trúbiť, toto vám taktiež môže pomôcť.
Zároveň ide o dobrú bezpečnostnú funkciu. Súčasťou nami testovanej BMW iX bola aj interiérová kamera, ktorá vďaka širokému záberu sníma predné aj zadné sedadlá. Cez aplikáciu sa je možné do auta vzdialene pripojiť a získať aktuálnu fotografiu z interiéru, prípadne stiahnuť alebo pozrieť snímky, ktoré boli vytvorené automaticky po aktivácii alarmu.
Štandardom takýchto aplikácii je aj možnosť plánovania servisných prehliadok a komunikácia so servisným partnerom a to tu taktiež nechýba. Celkovo hodnotím aplikáciu My BMW ako veľmi dobrú, obsahuje najdôležitejšie funkcie, je prehľadná a bez zbytočných komplikovaných nastavení. Možno by som ale očakával viac funkcií ovládania samotného auta, teda napríklad zatváranie okien.