Renault
Renault chce dosiahnuť nulové emisie uhlíka do roku 2040 v Európe, celosvetovo do roku 2050. Aj keď budú elektromobily nosnou časťou tohto plánu, šance má i vodík, aj keď vodíkové auto z dôvodu slabej infraštruktúry nedáva veľký zmysel na jeho kúpu. Automobilka teraz ukázala nový Renault Embleme, ktorý ukazuje budúcnosť týchto aút.

Renault Estafette je dizajnová štúdia vysokej elektrockej dodávky, predstavuje ukážku sériového modelu plánovaného na uvedenie na trh v roku 2026. Má zhruba rovnakú dĺžku ako Renault Kangoo (4,87 m) a má rovnaké maximálne užitočné zaťaženie 1 tonu. Výška je však až 2,6 m, čo umožní odviezť oveľa vyššie predmety. Základom konceptu je na mieru postavená 800 V elektrická dodávka s názvom Platforma FlexEVan, vyvinutá v spolupráci s Volvom a francúzskym prepravným gigantom CMA CGM.
Pred pár dňami sme mali možnosť preveriť nový Renault Captur vo výbave Esprit Alpine E-TECH full hybrid 145. Boli sme zvedaví, či so svojim najúspornejším motorom dokáže naozaj dosiahnuť sľubovanú spotrebu 4,6 až 4,8 l/100 km a tak byť lepší ako konkurencia.

SUV coupé sú aktuálne trendom a neuniklo to ani francúzskemu Renaultu, ktorý práve svoju vlajkovú loď Rafale postavil s touto siluetou. Mali sme jedinečnú možnosť prvej jazdy s Rafale v horúcej španielskej Seville a jej okolí.