Spoločnosť Meta sa rozhodla neponúkať svoj pripravovaný multimodálny model AI a budúce verzie zákazníkom v Európskej únii z dôvodu nejasnosti zo strany európskych regulačných orgánov. Spomínané modely sú navrhnuté tak, aby spracovávali text, ale aj obrázky a zvuk, a využívali možnosti AI na platformách Meta, ako aj na inteligentné okuliare Ray-Ban spoločnosti.
Meta
WhatsApp bol medzi prvými aplikáciami na odosielanie správ, ktoré prevzali vedúcu úlohu pri využívaní AI. Funkcie sú postavené na Meta AI, čo znamená, že asistent je schopný odpovedať na otázky, vytvárať obrázky a podobne. Prítomnosť Meta AI v WhatsApp je čoraz silnejšia, najmä s tým, že používatelia k nej majú prístup priamo z vyhľadávacieho panela. Vaše profilové obrázky môžu byť už čoskoro generované AI pomocou Meta AI.
Apple a Meta diskutovali o partnerstve, ktoré by umožnilo integráciu modelov Meta AI do iOS 18 pre Apple Intelligence. Táto integrácia by bola pravdepodobne podobná dohode, ktorú Apple uzavrel so spoločnosťou ChatGPT. Väčšinu funkcií Apple Intelligence využívajú vlastné modely na zariadeniach a cloudové modely Apple, spoločnosť je ochotná pomôcť preniesť požiadavky používateľov do modelu umelej inteligencie tretej strany.
Meta sa chystala začať trénovať AI na príspevkoch na Facebooku a Instagrame od 26. júna. Rozhodnutie prichádza po tom, čo regulátori odmietli tvrdenia technologického giganta, že mal „legitímne záujmy“ na spracovaní údajov používateľov Facebooku a Instagramu z Európskej únie a Európskeho hospodárskeho priestoru vrátane osobných príspevkov a obrázkov s cieľom trénovať budúce nástroje AI.
WhatsApp dostane významné inovácie vo svojich možnostiach videohovorov. Meta oznámila tri nové funkcie, vďaka ktorým je WhatsAppna najlepšej cesta stať sa alternatívou videokonferencií k platformám ako Zoom, či Google Meet. Jedným z najvýznamnejších doplnkov je zdieľanie obrazovky so zvukom, umožní používateľom zdieľať nielen svoje obrazovky, ale aj zvuk sprevádzajúci obsah.
Meta má za sebou najväčší lobingový štvrťrok, za prvé tri mesiace roku 2024 a minula rekordných 7,6 milióna dolárov na spoluprácu s vládou USA. Vyplýva to podľa jej verejnej správy o lobovaní zverejnenej minulý týždeň. Ide o 64 % nárast oproti výdavkom v 4Q 2023, predstavuje viac ako tretinu toho, čo Meta minula na lobovanie za celý minulý rok. Táto informácia ukazuje, do akej miery je pripravovaná legislatíva zameraná na Meta, ale aj iné sociálne siete a ako hlboko môže zasiahniť do podnikania.