Mercedes-Benz
Mercedes zverejnil pohľad na technológiu hnacieho ústrojenstva svojho nadchádzajúceho elektrického CLA. Prináša niekoľko zaujímavých možností pre technológiu batérií, zdá sa, že ide o najflexibilnejší systém nabíjania, aký sme doteraz mohli vidieť. CLA zameriava na extrémne vysokú účinnosť 12 kWh/100 km, čo znamená najefektívnejší pohon. Je to vďaka novému kompaktnému elektromotoru EDU 2.0, ktorý je súčasťou novej modulárnej architektúry. Pohonný motor bude mať 200 kW na zadnej náprave, modely s pohonom všetkých kolies budú k dispozícii ešte s dodatočnou jednotkou s výkonom 80 kW na prednej náprave.

Služba Mercedes me Charge prekročila v októbri 2024 míľnik – 2 milióny nabíjacích bodov, čím sa zaradila k najväčším nabíjacím sieťam na svete. V Európe nabíjacia sieť presiahla 750 000 nabíjacích bodov. V prvých troch štvrťrokoch 2024 integroval výrobca zhruba 500 000 nabíjacích bodov, čo je to rekordný nárast od zavedenia nabíjacej služby v roku 2019, najmä ak ide o rýchlonabíjacie body s výkonom viac ako 150 kW.
Mercedes-Benz začne testovať elektromobily s polovodičovými batériami na cestách už o niekoľko mesiacov. Koncern spolupracuje s dvomi výrobcami, jedna z nich, Factorial, uviedla, že nová technológia zvýši dojazd elektromobilov až o 80 % vďaka hustote energie 450 Wh/kg. Je zároveň o 33 % menšia ako súčasná technológia.
Mercedes vo svojej správe o predajoch v USA za 2Q odhalil, že kombinovaný predaj sedanu EQS a SUV EQS klesol v prvom polroku 2024 o 52 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Tieto čísla nie sú sľubné, takže prichádza zmena. Generálny riaditeľ značky Ola Kallenius oznámil, že na novej Triede S sa pracuje a bude ponúkať verzie so spaľovacím aj plne elektrickým pohonom.
Mercedes-Benz sa chystá na budúci rok uviesť na trh elektrický CLA, prvý zo svojej dostupnejšej série EV. Novinka má pomôcť znížiť náskok Tesly, Očakáva sa, že medzitým bude nasledovať elektrický crossover ako odpoveď Mercedesu na najpredávanejší Model Y od Tesly.