Hyundai
Hyundai uvedie na rok 2025 aktualizovaný IONIQ 5, bude to vôbec prvý elektromobil vyrobený z novej fabriky Metplant v Gruzínsku. V novom závode sa budú vyrábať všetky úpravy IONIQ 5, okrem IONIQ 5 N a napokon bude jediným závodom vyrábajúcim modely IONIQ 5 aj pre trh v USA.
Hyundai ukázal prvé obrázky elektrického modelu Inster. Nový subkompaktný elektromobil segmentu A na obrázkoch ukazuje denné LED svetlá a dizajnovú identitu založenú na pixelových prvkoch smeroviek a zadných svetiel. Dojazd Inster-u je 355 km (WLTP), oficiálne bude predstavený na medzinárodnom autosalóne v kórejskom Busane koncom júna.

Spoločnosť Hyundai Motor najala bývalého vedúceho pracovníka Porsche, BMW, Audi a Apple Manfreda Harrera ako výkonného viceprezidenta a vedúceho svojej novozaloženej technologickej jednotky Genesis & Performance Development. Hyundai očakáva, že jeho znalosti „podporia konkurencieschopnosť skupiny v oblasti výskumu a vývoja a podnietia vývoj produktov Genesis“.
Hyundai Group Genesis a Lucid Motors sú v záverečnej fáze vypracovávania dohody o kúpe elektrických motorov Lucid. Ak prebehne všetko podľa plánov, išlo by o druhú dohodu o dodávke motora od Lucid Motors po tom, čo sa takmer presne pred rokom dohodol s Aston Martin, resp. o tretie, ak počítame predné pohonné jednotky, ktoré Lucid vyrobil pre sériu pretekov Formula E.

Hyundai Motor Group začína s vývojom nového elektrického superautomobilu na vodíkové palivové články. Je založený na koncepte N Vision 74, má 4 995 x 1 995 x 1 33 mm a rázvor 2 905 mm. Maximálny výkon je viac ako 500 kW, kapacita batérie je 62,4 kWh.
Minulý rok uviedol Hyundai svoj nateraz najvýkonnejší automobil, elektrický IONIQ 5 N. Mnohí si kladú otázku, či dokáže byť plnohodnotným konkurentom takým legendám, ako je napríklad Lambirghini Urus Performate s výkonom 657 koní. Vieme ako to dopadlo.
Ak chce niekto v dnešnej dobe zaujať, musí byť odvážny, moderný no proste cool a presne taký je i dizajn druhej generácie Hyundai Kona. Nikto nemôže povedať, že automobilka prišla len s malou zmenou interiéru a exteriéru. Naopak, po týždni jazdení môžeme konštatovať, že z Hyundai Kona sa pomaly, ale isto stáva IKONA.
