Honda
Necelé dva mesiace po ohlásení možnej fúzie Hondy s Nissanom bolo memorandum o spolupráci zrušené. Honda, s trhovou hodnotou päťkrát vyššou ako Nissan, chcela zo svojho konkurenta urobiť dcérsku spoločnosť než rovnocenného partnera. Vedenie Nissanu sa však nechcelo vzdať autonómie. Jedným z potenciálnych záchrancov Nissanu je Foxconn, známy taiwanský výrobca elektroniky, ktorý robí v poslednej dobe agresívne kroky v segmente elektromobilov.
Honda a Nissan zrušili plán na zlúčenie svojich spoločností v hodnote 60 miliárd dolárov. Koncerny rokovali len niečo vyše mesiaca a snažili sa spojiť sily, čo by pomohlo najmä Nissanu. Fúzia mohla tiež strategicky posilniť japonský automobilový priemysel proti rastúcej konkurencii z Číny. Plány fúzie zahŕňali Mitsubishi, ale to sa tiež nepodarilo.
Honda zvažuje predaj elektrického vozidla pod 30 000 dolárov v USA. Tam by sa aj vyrábalo, zrejme v novom centre výroby elektromobilov Hondy v Ohiu. Vďaka tomu by sa vyhla dovozným prirážkam a motoristi by mohli získať daňový bonus, čo by mohlo znížiť cenu na 20 000 dolárov.
Na januárovom podujatí CES 2025 v Las Vegas chce Honda ukázať dva prototypy elektromobilov založené na konceptoch, ktoré predstavila pred rokom. Pôjde o elektromobily radu 0, ktoré sa majú začať predávať v roku 2026. Honda v elektromobilite stále zaostáva za konkurenciou.
Honda a Nissan idú spojiť svoje zdroje, aby spolu vyvíjali nové softvér a ďalšie technológie pre elektormobily. CEO Nissanu Makoto Uchida pocdal, že spolupráca je nevyhnutné, aby dokázali tieto tradičné automobilky čeliť spoločným výzvam. Dodal, že týmito výzvami je Tesla a rastúci výrobcovia elektrických vozidiel z Číny, ako BYD.
Posledné októbrové dni sme mali zverenú do opatery Hondu CR-V e:PHEV Advance Tech, s ktorou sme za týždeň najazdili viac ako tisíc km. V akej forme je legenda s plug-in hybridným pohonom dnes?