Reklama

Vynovené BMW i4 prinesie 4 verzie pohonu už toto leto

Zdroj | BMW
Števo Porubský
Zdroj | BMW
Zdroj | BMW

BMW vynovilo svoj elektrický model i4 nielen o novú motorizáciu s výkonom takmer 300 kW, ale aj o vylepšený interiér či bezpečnostné prvky.

Vo vynovenom modeli i4 je výraznejšia predná časť vďaka celkom novým ľadvinkám. Ich povrch je napoly uzavretý v štýle iných elektrických modelov značky, pričom rám mriežky je štandardne s matným chrómovým povrchom, alebo za príplatok v čiernej lesklej farbe.

Zdroj | BMW
Obsah pokračuje pod reklamou

K úpravám prednej časti patria aj LED svetlomety s novou štruktúrou. Po novom majú vertikálne svetelné zdroje pre funkcie obrysového svetla, denného svietenia a smerových svetiel. Nová je aj animácia uvítacieho osvetlenia. V príplatkovej výbave sú aj adaptívne LED svetlomety s matrix diaľkovými svetlami, mestské svetlá a exkluzívne zadné svetlá Laserlight v štýle modelu BMW M4 CSL.

Zdroj | BMW

Vynovený má byť aj športový interiér so zakriveným displejom BMW Curved Display. Novinkou sú aj volanty, pričom štandardne je i4 dodávaná s dvojramenným volantom s mnohouholným vencom a podsvietenými multifunkčnými tlačidlami. Za príplatok môžete mať M kožený volant v trojramennom dizajne s vencom s plochou spodnou časťou a s decentným stredovým označením v polohe 12 hodín, alebo s červenou stredovou značkou a ozdobným prešívaním vo farbách BMW M pre modely M Performance.

Zdroj | BMW

Potešiť majú aj športové sedadlá s perforovaným poťahom Sensatec už v štandardnej výbave. Nové čierne poťahy sedadiel M Performtex tvoria súčasť príplatkového balíka M Sport, alebo štandardnú súčasť modelov M Performance. Príplatkové kožené čalúnenie Vernasca s ozdobným prešívaním bude v ponuke aj v novom dvojfarebnom čierno-červenom variante Black/Red. Na želanie možnosť objednať aj kožené čalúnenie BMW Individual Merino v troch farbách.

Zdroj | BMW

Zmenou prešila aj palubná doska so menším počtom tlačidiel a ovládacích prvkov. Funkcie ventilácie a klimatizácie a voliteľné vyhrievanie sedadiel a volantu sú po novom dotykové ako v ostatných nových modeloch značky. Ovládať ich možno dotykom prostredníctvom ovládacieho displeja, hlasovým príkazom.

Zdroj | BMW

Zmenou prešlo aj BMW iDrive s funkciou QuickSelect a ďalšími digitálnymi službami. Už štandardná výbava zahŕňa BMW iDrive s QuickSelect založené na operačnom systéme BMW Operating System 8.5. Nová je aj domovská obrazovka s vertikálne usporiadanými funkčnými symbolmi na jednej úrovni. Rýchly prístup QuickSelect má zas umožňovať priamy výber funkcií bez potreby vstupovať do podmenu. Lišta ponuky na spodnom okraji ovládacieho displeja umožňuje priamy prístup k funkciám klimatizácie. Inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant ponúka podporu ďalších jazykov a novú grafiku.

Zdroj | BMW

Už v základe budete mať v i4 aj výstrahu pred prekročením rýchlosti Speed Limit Info, varovanie pred kolíziou vpredu, parkovací asistent Parking Assistant, cúvaciu kameru a asistenta cúvania Reversing Assistant. Za príplatok si môžete vybrať aj systémy Driving Assistant Professional s asistentom riadenia a jazdného pruhu Steering a Lane Control Assistant a aktívnym systémom na udržiavanie rýchlosti s funkciou Stop&Go, ako aj parkovací asistent Parking Assistant Plus.

Zdroj | BMW

BMW i4 má v základe 470 litrov, no po sklopení zadných sedadiel sa viete dostať na 1 290 litrov. Ten sa ale oproti predchodcovi nezmenil vôbec. Batériu je naďalej možné nabíjať maximálnym výkonom 11 kW pri AC nabíjaní a do 205 kW pri DC nabíjaní.

Zdroj | BMW

BMW i4 bude dostupné v 4 verziách (doteraz v troch):

Obsah pokračuje pod reklamou

BMW i4 M50 xDrive s výkonom 400 kW (544 k), dojazdom 412 – 522 km (v meste) a 205 kW DC nabíjaním.

BMW i4 xDrive40 s výkonom 295 kW (401 k), dojazdom 444 – 548 km (v meste) a 205 kW DC nabíjaním. Toto je nová verzia.

BMW i4 eDrive40 s výkonom 250 kW (340 k), dojazdom 468 – 548 km (v meste) a 205 kW DC nabíjaním.

BMW i4 eDrive35 s výkonom 210 kW (286 k), dojazdom 386 – 500 km (v meste) a 180 kW DC nabíjaním.

Zdroj | BMW
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.