Volkswagen je obrovský koncern zastrešujúci celý rad značiek od Škody a Seatu, po Porsche, Lamborghini, Bentley, alebo Bugatti. Ale ani takýto gigant neznáša ľahko škandály takých rozmerov, aký vyvolali zmanipulované emisné testy. Mnohomiliardové škody si vynútili úsporné opatrenia, aj nové vízie.
K tým druhým patrí zameranie sa na elektromobilitu, aj nové koncepcie v oblasti využívania automobilov. VW s takýmto nápadom neprichádza ako jediný, naopak, myšlienkou zdieľania automobilov sa zaoberajú viaceré automobilky, vrátane Tesly a Daimleru.
Nemecká automobilka VW má však ambíciu stať sa v tomto smere trhovým lídrom. Na podujatí Tech Crunch Disrupt v Londýne firma oznámila vznik novej značky Moia.
Vďaka tejto spoločnosti, ktorej šéfom sa stal Ole Harms, chce Volkswagen dosiahnuť vedúce postavenie v poskytovaní tzv. udržateľnej mobility. Pôjde hlavne o mobilitu na vyžiadanie (mobility on demand), ktorú VW rozvíja už kúpou podielu v mobilnej aplikácii Gett. Tá umožňuje objednať si taxík vo viac ako 100 mestách.
Spočiatku má Moia využívať elektromobily e-Golf a e-Up!, ale postupne sa má zamerať na vlastné autonómne autá. Malo by sa tak stať od roku 2021. V rámci projektu novej mobility chce Moia ponúkať zdieľanie a prenájom vozidiel, aj taxislužbu, naprieč všetkými značkami koncernu.
Služby sa majú v rámci pilotného projektu rozbehnúť v Európe už na budúci rok a neskôr má Moia ponúkať služby aj v Ázii a v Amerike.