Reklama

VW predstavil elektrického nástupcu modelu Passat. Príde v roku 2023.

Zdroj | Volkswagen
Tomáš Šmidák
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Volkswagen predstavil nový koncept ID.AERO. Má ísť o prvý plne elektrický sedan značky, ktorý by sa mal na cestách objaviť v roku 2023.

Aj napriek veľkej popularite SUV a crossoverov je kategória sedan stále veľmi obľúbená. Dôkazom je aj Tesla Model 3, ktorá je najpredávanejším elektromobilom už niekoľko rokov po sebe. Svojho zástupcu v tomto segmente predstavil v Číne pred pár dňami aj nemecký výrobca.

Zdroj | Volkswagen
VW ID. AERO, má byť prvým plne elektrickým sedanom, ktorý bude značka globálne ponúkať. Svojim dizajnom mieri najmä na mladých ľudí, respektíve tých, ktorí rozmýšľajú nad kúpou svojho prvého auta.

Pozrite si

ŠKODA a VW budú používať slovenskú navigáciu Sygic. Aké sú dôvody?

Prichádza so štýlovým dizajnom, ktorý už ako z názvu vyplýva, je inšpirovaný aerodynamikou. Aj napriek svojej športovej siluete a plným tvarom je koeficient odporu vzduchu na úrovni 0.23, čo je jeden z najnižších v segmente.

Zdroj | Volkswagen

Informácie o cene zatiaľ nemáme, no podľa slov značky by malo ísť o dostupný model. Odhadovaný dojazd je na úrovni 620 km, čo je veľmi slušná hodnota. Kompromisy by sa nemali udiať ani v interiéri, kde sa môžeme tešiť na moderné technológie a tiež veľké množstvo miesta pre posádku aj batožinu.

Zdroj | Volkswagen

Model je postavený na modulárnej platforme MEB, ktorá je určená pre elektromobily koncernu VW. Výrobca chce týmto kúskom zároveň poukázať na jej veľkú škálu použiteľnosti, nakoľko vie na nej byť postavené všetko od malého hatchbacku až po elektrickú dodávku ID.BUZZ.

Pozrite si

Volkswagen ID.Buzz: legendárny mikrobus je teraz elektrický, moderný a útulný

Značka má od tohto modelu veľké očakávania, nakoľko má ísť o štýlový a dostupný elektromobil pre masy. Aktuálne je na novej platforme MEB postavených 30% elektromobilov koncernu VW. Do roku 2025 by sa táto hodnota mala zvýšiť na 80%.

Podľa informácií z  AlixPartners 2022 Global Automotive Outlook je totiž jasné, že je pre značky oveľa efektívnejšie vyvíjať modely na dedikovaných platformách ako vkladať batérie do modelov, ktoré boli pôvodne so spaľovacím motorom. Okrem väčšej variability sa tým šetria aj náklady na výrobu.

 

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.