SEAT, dcérska spoločnosť VW Group, oficiálne predstavil očakávaný model Cupra Born, ktorý sme videli takmer pred rokom. Oproti tomuto konceptu sa nezmenilo takmer nič, pribudli ale technické špecifikácie, ktoré vychádzajú z modelu ID.3.
Musím však užnať, že Španielom sa podaril podstatne zaujímavejší dizajn ako v prípade modelu ID.3 z Nemecka. Pôsobí športovejšie a drsnejšie. ID.3 v porovnaní s Cupra Born vyzerá ako autíčko na hranie. Samozrejmosťou sú LED svetlomety vpredu i vzadu.
Rozdielny je aj interiér, ja ten pôsobí podstatne športovejšie. Žiaľ, od ID.3 či ID.4 si Cupra Born požičala neschopné ovládanie otvárania okien. Čudujem sa, že to španielsky dizajnéri pripustili. Matka je ale matka…
Pred vodičom je opäť pomerne malý LCD displej s uhlopriečkou 5,3 palca, vedľa je ale podstatne väčší 12-palcový dotykový displej s rozlíšením 1 560 x 700 px. Chýbať ale nemá head-up displej s rozšírenou realitou.
Zaujímavo pôsobí športový volant s dvojicou tlačidiel navyše. Ľavým sa mení jazdný režim, pravým pravdepodobne zapína športový Cupra režim e-Boost. Ostatné ovládacie prvky sú dotykové. Režim jazdy sa mení otočným voličom pri displeji pod volantom.
Interiér sa snažila automobilka koncipovať tiež ekologicky, sedadlá sú napríklad vyrobené z recyklovaných plastov vylovených z mora, SEAQUAL Yarn.
S ID.3-kou majú ale zhodných 90% vlastností. Napríklad základom nie je nič iné ako rovnaká platforma MEB. Cupra Born má rozmery 4,322 x 1,809 x 1,537 m (je iba o 58 mm dlhší ako ID.3). Rázvor kolies predstavuje 2,767 m (o 67 mm viac). Kufor má objem 385 litrov, čo je rovnako ako v prípade ID.3. K dispozícii bude mať Born tri veľkosti diskov kolies – 18″, 19″ a 20″ a 6 dizajnov.
V predaji budú tri výkonnostné verzie: 110 kW (150 k), 150 kW (204 k) a verzia e-Boost s výkonom 170 kW (231 k) . Všetky tri verzie majú krútiaci moment 310 Nm. Top verzia s menšou batériou zrýchli z 0 na 50 km/h za 2,6 sekundu, stovku zdolá za 6,6 sekundy.
Čo sa batérií týka, top verzia bude mať 77 kWh batériu s 125 kW DC nabíjaním. Dojazd na jedno nabitie má byť 540 km. V dvoch top verziách je ale možné mať 58 kW batériu s 100 kW nabíjaním. Doajzd podľa WLTP má byť 420 km. Najslabšia verzia bude mať ale iba 45 kWh batériu s dojazdom 340 km. Aj v tomto prípade bude maximom 100 kW DC nabíjanie.
Poteší aj tepelné čerpadlo pre šetrenie energie počas studených dní. Či bude v základe nie je jasné.
Samozrejmosťou bude mobilná appka na vzdialené ovládanie základných funkcií, ale aj hlasová asistentka. Tú bude možné aktivovať jednoduchým „Hola, Hola“. Chýbať nemajú ani dnes už bežné drobnosti ako bezdrôtová nabíjačka pre mobilné zariadenia, USB-C porty, podpora Apple Car Play a Android Auto apod.
Inou samozrejmosťou sú ale aj pasívne či aktívne bezpečnostné prvky, ako napríklad Predictive Adaptive Cruise Control, Travel Assist, Side and Exit Assist, Traffic Sign Recognition, Emergency Assist, Pre-Crash Assist atď. Poteší aj adaptívny tepmomat s využívaním GPS súradníc na úpravu rýchlosti.
Hoci Cupra Born bola navrhnutá v španielskej Barcelone, vyrábať sa bude v nemeckom závode VW v meste Zwickau. Novinka sa bude vyrábať iba v 6 farbách – Vapor Grey, Glacial White, Geyser Silver, Rayleigh Red, Quasar Grey a Aurora Blue.