Agentúre Reuters sa podarilo získať informácie o blízkej budúcnosti automobilky Volkswagen. Podľa dvoch zdrojov agentúry sa automobilka chystá pretvoriť tri existujúce fabriky na výrobu elektromobilov, ale zároveň aj na prepúšťanie.
Nemecký koncern Volkswagen, ktorý má svoju fabriku aj na Slovensku, chce v najbližšom období pretvoriť tri existujúce továrne na klasické automobily so spaľovacími motormi na výrobu plne elektrických vozidiel.
Tie budú stáť na už známej platforme MEB. Vozidlo s kódovým označením MEB entry má byť cenovo dostupný elektromobil, ktorý bude veľkým konkurentom pre Tesla Model 3. Ten sa snáď do roku 2020 dostane aj do predaja v Európe. Novinka od VW má stáť do 20 000 €, čím by sa mohol stať cenovo najdostupnejším elektromobilom na trhu. Vyrábať sa bude vo fabrike v Zwickau.
Otázne je, ako zareagujú ostatné automobilky a či dovtedy nepredstavia svoje alternatívy cenovo dostupných elektromobilov s podobnou cenou. Volkswagen však chce podľa zdrojov agentúry Reuters vyrábať až 200 000 takýchto vozidiel.
Druhým modelom má byť VW I.D. Aero, sedan strednej triedy, ktorého výrobu plánuje automobilka presunúť do fabriky v meste Emden, kde sa aktuálne vyrába model Passat.
Tretím modelom, ktorým chce VW zaujať je už dobre známy mikrobus VW I.D. Buzz. Ten má byť vyrábaný vo fabrike v nemeckom Hannoveri, kde sa aktuálne vyrába iný mikrobus, VW T6. Jeho výrobu chce automobilka presunúť do Turecka, do fabriky amerického Fordu.
Všetko sa má pritom vraj prejednávať a príp. schvaľovať na strategickom mítingu vedenia automobilky už budúci týždeň, 16. novembra.
Podľa zdrojov Reuters totiž VW už dlhšie rokuje s americkou automobilkou na možnej spolupráci nielen pri výrobe mikrobusov, ale aj elektromobilov a autonómnych automobilov. Okrem toho má spolupracovať aj so spoločnosťou SK Innovation, juhokórejským výrobcom batérií.
Dôvodom rapídneho pretvárania výroby bežných automobilov na elektromobily nie je len rivalita na trhu či obrovský emisný škandál, ale aj nutnosť dodržiavať nariadenia EÚ (do roku 2030 znížiť emisie automobilov o 35%), aby si automobilka udržala klientov aj v budúcnosti.
Niekoľko už i nemeckých miest oznámilo, že do svojich centier prestane púšťať vozidlá s naftovým pohonom, no od určitého roku (ten sa rôzni v závislosti od mesta) prestanú byť v centrách vítané aj benzínové automobily. Aj na toto chce byť automobilka pripravená.
Žiaľ, automobilka sa ale nevyhne prepúšťaniu. Podľa Reuters má prísť o prácu zhruba 14 000 ľudí do roku 2020 práve kvôli výrobe elektromobilov, ktoré sú podstatne jednoduchšie na výrobu, ako bežné spaľovacie vozidlá.