Volvo Trucks dodalo tento týždeň prvý plne elektrický vysokovýkonný domiešavač betónu a otvorilo tak cestu k udržateľnej výstavbe. Volvo Trucks sa už niekoľko rokov venuje elektrifikácii nákladnej dopravy s cieľom dosiahnuť nulové emisie nákladnej dopravy.
Už v roku 2019 Volvo Trucks predstavilo svoj prvý komerčný elektrický nákladný automobil Volvo FL Electric a spustilo začiatok priemyselnej revolúcie. Po FL Electric nasledovalo Volvo VNR Electric, ktoré bolo uvedené na trh v Severnej Amerike v roku 2020. Pre vysoký úspech Volvo Trucks v septembri minulého roka predstavilo tri 44-tonové batériové elektrické nákladné vozidlá, čím rozšírilo svoje portfólio na šesť komerčných elektrických nákladných vozidiel.
Elektrické nákladné vozidlá Volvo Trucks vyvolávajú záujem veľkých spoločností ako je Amazon, ktorý si objednal 20 ťahačov Volvo FH Electric s nosnosťou 44 ton a dojazdom až 300 kilometrov. Volvo Trucks zastrešuje rad vysokovýkonných elektrických vozidiel s celkovou hmotnosťou 16 až 44 ton, navrhnutý tak, aby pokryl všetko od mestskej distribúcie a manipulácie až po stavebnú dopravu a regionálnu prepravu.
Najnovšie vysokovýkonné riešenie od spoločnosti Volvo s nulovými emisiami, elektrická miešačka betónu FMX bola odovzdaná v Berlíne spoločnosti CEMEX. Elektrický domiešavač betónu začne fungovať v závode na výrobu transportbetónu v Spandau v Berlíne tento mesiac. Volvo Trucks FMX je vybavený dvoma elektromotormi o celkovom výkone 330 kW. Celková kapacita štyroch akumulátorov predstavuje 360 kWh. Elektrický batériový domiešavač betónu je schopný prepraviť až 9 m³ betónu.
Predstavenie batériového elektrického domiešavača betónu Volvo Trucks FMX predstavuje výrazný miľník v elektrifikácii stavebnej nákladnej dopravy. Kapacita akumulátora 360 kWh by mala byť dostatočná nato, aby dokázala pokryť celodennú prevádzku tohto stroja. Pre ďalší rozvoj elektrifikácie tohto odvetvia je potrebné rozširovanie nabíjacích staníc určených pre nákladnú dopravu.