Elektrifikácia dopravy začala osobnými automobilmi, no dôležitým krokom bude aj elektrifikácia nákladných áut. Do tohto procesu sa práve zapojilo aj Volvo, ktoré predstavilo svoj nákladiak FL Electric.
FL Electric je plne elektrické nákladné auto, ktoré by sa v budúcnosti malo starať o nákladnú prepravu v mestách a slúžiť tiež môže ako smetiarske auto. Odvoz odpadu by tak mohol byť vykonávaný aj v noci bez rušenia nočného kľudu a prepravné spoločnosti by s týmto nákladným autom mohli vojsť aj do uzavretých priestorov, čo kvôli výfukovým plynom v súčasnosti nie je možné.
Projekt Off Peak City Distribution skúmal, ako by mohla pracovať nákladná preprava v nočných hodinách v centre Štokholmu. V noci sa nákladné vozidlá mohli vyhnúť dopravnej špičke, čím dokázali vykonať svoju prácu oproti bežnému pracovnému dňu za tretinu času.
Volvo FL Electric poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 185 kW a s nepretržitým výkonom 130 kW, pričom maximálny krútiaci moment je 425 Nm. Predávané budú rôzne verzie s 2-6 lítiovo-iónovými batériami s kapacitou 100-300 kWh. V najvyššej konfigurácii bude mať FL Electric dojazd 300 kilometrov.
Nabíjanie najväčších batérií cez rýchle DC nabíjanie bude trvať 1-2 hodiny a nočné nabíjanie cez AC bude trvať 10 hodín. Prvé Volvo FL Electric budú využívať spoločnosti Renova a TGM, ktoré sa zaoberajú prepravou odpadu a nákladnou prepravou.
Na rozdiel od niektorých elektromobilových start-upov je spoľahlivosť FL Electric vopred overená vďaka tomu, že Volvo Buses (sesterská spoločnosť spoločnosti Volvo Trucks) predala od roku 2010 zhruba 4 000 elektrických autobusov. Volvo EL Electric bude pritom využívať rovnaký pohon a batérie, ako tieto autobusy.
Volvo zároveň rieši problém starých batérií, ktoré snaží spolu s organizáciou Drive Sustainability vrátiť do prevádzky, aby slúžili napríklad na skladovanie elektrickej energie v regiónoch, kde často dochádza k výpadkom dodávky elektrickej energie.