Pôvodom švédska automobilka neočakávane ohlásila nový program. Volvo M bude divízia, ktorá bude riešiť otázku zdieľania vozidiel. Priniesť ale chce niekoľko vylepšení.
Volvo chce na vlak zdieľaných automobilov nastúpiť čo najskôr. Svedčí o tom aj nová dizívia s jednoduchým názvom M, ktorá sa bude venovať poskytovaniu áut na požiadanie cez mobilnú aplikáciu.
Podľa Håkana Samuelssona, CEO automobilky, sa značka Volvo stáva viac ako výrobcom áut. Cieľom programu M bude poskytovať služby koncovým zákazníkom a umožniť im slobodu pohybu. Nebudú tak musieť rozmýšľať nad tým, kde zaparkujú auto ani kedy ho treba dať do servisu. Volvo sa teda v tomto prípade nesnaží predávať produkt, ale skôr službu.
Projekt by mal fungovať ako alternatíva ku verejnej hromadnej doprave či taxíku, prevažne na dlhšie vzdialenosti. Narozdiel od konkurencie však Volvo bude o svojich zákazníkoch zbierať personalizované dáta, aby sa im aplikácia mohla prispôsobiť. V reálnom použití by to mohlo byť napríklad ponúknutie menej náročného modelu, Volvo XC40 na kratšie trasy. Naopak, pri cestovaní na hory či do druhej krajiny by si používateľ zvolil Volvo XC90 či niektorí zo sedanov.
Autovýrobca chce novú službu spustiť už na jar budúceho roka. Pilotnými krajinami sa stali Spojené štáty americké a Švédsko. Práve v druhom menovanom štáte bude Volvo od začiatku spolupracovať s tamojšou spoločnosťou Sunfleet, ktorá má so zdieľanými vozidlami bohaté skúsenosti, pričom jej vozový park pozostáva z 1 700 áut.
Volvo má so svojou divíziou veľké plány. Do polovice budúcej dekády chce získať viac ako 5 miliónov zákazníkov, ktorí by službu využívali. Otázne ale je, ako sa ku tomu postavia samotní vodiči. Aj Uber mal slúžiť ako platforma zdieľanej jazdy, ktorú budú ponúkať dochádzajúci šoféri. Dnes je z nej taxislužba, ktorá má problémy s legislatívou. Ako chce ku projektu pristupovať Volvo by sme sa mali dozvedieť neskôr v tomto roku.