Reklama

Volkswagen Tiguan - SUV, ktoré nie je stvorené na lockdown

Michal Spiegel
85 %
Ľudové auto ponúkne prvotriedne jazdné vlastnosti, perfektné technológie a bezpečnostných asistentov, s ktorými sa nebudete báť ani v ťažkom teréne. Problémom môže byť nie až taká ľudová cena pri vyššej výbave

Výhody

  • Prehľadný infotainment
  • Jazdné vlastnosti na jednotku
  • LED Matrix IQ svetlomety,

Nevýhody

  • Príliš citlivé senzory
  • Pri vyššej výbave prestrelená cena
  • Zbytočné dotykové ovládanie klimatizácie

SUV patria k najpredávanejším typom vozidiel na svete. My sme si sadli za volant jednotky medzi európskymi SUV. Toto je nový Volkswagen Tiguan.

Takmer nezmenený dizajn

Hlavnou zmenou oproti predchádzajúcim modelom je predná časť, ktorá dostala iný tvar LED svetlometov a zmenili tiež pár detailov vrátane výšky kapoty a tvar nárazníka. Celkovo sa dizajn momentálne viac približuje k prémiovému Touaregu, no keď postavíte nový Tiguan vedľa staršieho, rozdiel len tak nezbadáte. Preto ak čakáte výraznejšie zmeny, budete sklamaný.

Keď už spomíname tie svetlomety, Volkswagen Tiguan dostal po prvýkrát LED Matrix IQ svetlomety, ktoré boli doteraz dostupné pre vyššiu triedu Touareg a pre vozidlá Volkswagen Passat a Golf. V zadnej časti nechýbajú svetlá so smerovkovou animáciou, ktorú na našich cestách vydávať čoraz častejšie. Predné svetlá treba pochváliť, pretože ukazujú vysokú úroveň presnosti v reakciách na oproti idúce autá.

Pozrite si

Volkswagen Tiguan bude dostupný aj ako plug-in hybrid s dojazdom 50 km

Tentokrát poctivý diesel

V poslednej dobe máme šťastie na testovanie elektromobilov, plug-in hybridov či mild hybridov. Preto bolo prekvapením, keď sme na test dostali turbodiesel, konkrétne 2.0 s výkonom 110 kW alebo 150 konských síl. Napriek dieselovému motoru Volkswagen vybavil vozidlo technológiou twindosing, ktorá znižuje vypúšťaný oxid dusíka  vďaka zdvojenému katalyzátoru.

Keďže ide o SUV, nechýba bohatá ponuka jazdných režimov vrátane režimu do terénu. Nechýba tiež športový režim, ktorý poriadne zdvihne otáčky na nižších prevodových stupňoch. Všetky režimy si viete pohodlne nastaviť cez šikovné koliesko pri riadiacej páke. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies 4 Motion.

Pokiaľ však premýšľate nad budúcnosťou a životné prostredie vám nie je ukradnuté, Volkswagen Tiguan sa predáva aj ako plug-in hybrid s 13 kWh batériou, ktorá umožňuje novinke dojazd 60 kilometrov na jedno nabitie.

Čo sa týka spotreby pri nami testovanom modeli, tá sa pohybovala na príjemných 5,2 litra na 100 kilometrov, no pri cestách na diaľnici nebol problém, aby sa vyšplhala aj na 8-9 litrov na 100 kilometrov.

Pozrite si

Volkswagen Tiguan Highline – Žeby ten najlepší doposiaľ?

Ako v Škode

Po prejdení pár desiatok kilometrov som si rýchlo zvykol na interiér aj infotainment. Keďže som nedávno testoval novú Škodu Octaviu, zážitok z technológií a interiérových riešení bol veľmi podobný. Nechýba tu infotainment MIB3 a množstvo asistenčných systémov. Príkladom je populárny Travel Assist, ktorý v súčasnom modeli pomáha s riadením až do rýchlosti 210 kilometrov za hodinu.

Ide najmä o zrýchlenie, brzdenie a riadenie, o ktoré sa stará dokonalý adaptívny tempomat. Ten dokáže skutočne fungovať až do úplného zastavenia vozidla na základe pred vami idúceho auta. Viete ho tak plnohodnotne využiť aj v meste, kde neustále stojíte na červenej. Samozrejme musíte mať pred vam auto. Tempomat sa tiež dokáže prispôsobovať aktuálnej dopravnej značke, ktorú senzor zvláda prečítať na jednotku. Podobne ako v Škode, ani tu nechýba detailné nastavenie podsvietenia interiéru vrátane množstva farebných kombinácií.

Trochu ma zamrzel audio systém, no za príplatok si môžete zakúpiť prémiovú výbavu s reproduktormi od Harman Kardon. Tiež ma sklamala absencia bezdrôtového nabíjania pre smartfóny, ktorá je pravdepodobne súčasťou iba vyššej výbavy. Potešili aspoň dva USB-C konektory.

Pasažierov vpredu aj vzadu poteší až 3-zónová klimatizácia, ktorá sa dá ovládať cez dotykové ovládače. Tie sú však kameňom úrazu, keďže nereagujú úplne presne a bol by som radšej, aby výrobca nedával všade nasilu dotykové ovládanie a niekedy nechal aj to mechanické. Taktiež treba dodať, že dotykové ovládanie znamená, že výrobca sa snažil šetriť, keďže mechanické ovládanie vychádza častokrát drahšie než to dotykové.

MIB3

Cez spomínaný infotainment si viete nastaviť všetko, čo budete počas jazdy potrebovať a aj keď išlo o dotykový displej, ktorý pri autách až tak neobľubujem, reagoval rýchlo a presne.

Potešila aj plná integrácia s funkciou bezdrôtového Apple CarPlay a nechýba ani funkcia prepojenia so smartfónom cez We Connect službu.

Taktiež si môžete cez infotainment zobraziť off-road režim, ktorý vám ukáže, v akom náklone sú jednotlivé kolesá, čo je veľmi užitočná funkcia najmä počas jazdy v ťažkom teréne a kopcoch.

Pozrite si

Nová Škoda Octavia e-TEC – Česi posunuli latku o úroveň vyššie

Digitálny kokpit

Variabilita nastavení sa prejaví aj na digitálnom kokpite, kde si viete nastaviť do detailov takmer čokoľvek. Výhodou je voľba druhu zobrazenia, ktoré podporuje okrem klasických budíkov, aj zobrazenie čiastočnej alebo úplnej navigácie.

Prijal by som viac farbených a grafických spracovaní, no celkovo ide o vydarený kokpit, ktorý vám prehľadne zobrazí všetko, čo budete potrebovať.

Citlivejšie senzory som nezažil

Asi hlavným nedostatkom, ktoré kazilo môj dojem z jazdy boli niekedy až príliš citlivé bezpečnostné senzory. Ukázalo sa to najmä pri cúvaní. Vďaka cúvacej kamere som videl vzdialenosť od ostatných vozidiel, napriek tomu systémy Volkswagenu na seba upozorňovali v niektorých momentoch až príliš, ako keby som mal už už naraziť.

V nastaveniach som však citlivosť senzorov detailnejšie nastaviť nevedel. Rovnako tieto senzory fungovali až príliš citlivo pri adaptívnom tempomate, kedy si držali od auta niekedy až príliš veľkú vzdialenosť.

Na druhej strane ma potešili niektoré systémy, ktoré reagovali automaticky. Príkladom bolo cúvanie v prudkom kopci, kedy sa spätné zrkadlá automaticky nahli tak, aby som mal lepší výhľad na priestor v zadnej časti a nie na chodník.

Pozrite si

Nie je základ, ako základ! Volkswagen Touareg

Verdikt

Testovanie nového Volkswagen Tiguan by som si užil jednoznačne viac, keby som mal možnosť opustiť hranice mesta a zobrať ho na poriadnu ďalekú cestu. Problémom bolo, že v týždni testovania bol akurát zavedený lockdown a tak som nemal možnosť otestovať plné možnosti tohto terénneho vozidla. Napriek tomu išlo o perfektný zážitok, ktorý mi len dokázal, že toto je auto, ktoré nie je stvorené do mesta, ale na dlhšie cesty, s ktorým by som nemal problém ísť ani na ďalekú dovolenku.

Okrem perfektných jazdných vlastností je plne vybavený pre moderného človeka vďaka najnovším asistentom a online funkciám ako Apple CarPlay, ktoré vám zabezpečia pohodový zážitok z jazdy.

Pokiaľ vás Volkswagen Tiguan zaujal, v našej výbave Elegance sa predáva za cenu 42 300 €, čo určite nepredstavuje ľudovú cenu za „ľudové auto“. Na druhej strane Volkswagen Tiguan začína v základnej výbave na 23 780 €, čo je takmer o polovicu menej.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.