Volkswagen sa pochválil, že od spustenia predaja Tiguanu sa ho predalo vo svete už viac ako 6 miliónov kusov. Máme však rok 2020 a už nie všetko musí jazdiť výhradne na fosílne palivá. Netešte sa ale predčasne, Tiguan ešte neponúkne čisto elektrický pohon, ale len plug-in hybridný pohon. Na plné nabitie prejde 50 km.
Nemecký Volkswagen predstavil faceliftovanú verziu svojho najpopulárnejšieho SUV, modelu Tiguan. Okrem špičkovej verzie R1 s 320 koňmi pod kapotou sme sa dočkali aj elektrifikovanej verzie. Tá neponúkne čisto elektrický pohon, ale sa oň postará benzínový 4-valec 1,4 TSI a elektromotor.
Maximálny výkon sústavy je 180 kW, teda 245 koní – 115 kW + 85 kW. Tiguan eHybrid môže ísť na čisto elektrický pohon maximálnou rýchlosťou 130 km/h, pričom na jedno nabitie 13 kWh batérie prejde 50 km (podľa WLTP). Samozrejmosťou je rekuperácia, takže batériu čiastočne nabijete aj pri dlhších cestách.
Podľa VW sa vizuálne modernizovaný Tiguan dá rozoznať podľa novej prednej časti karosérie. Kapota motora je vyššia, nová maska chladiča s LED svetlometmi je širšia. V strede masky dominuje nové logo VW. Na dverách batožinového priestoru je pod novým logom v strede nápis Tiguan.
Rovnako sa zmeny diali aj vo vnútri. Zmizlo viacero tlačidiel, ktoré nahradili dotykové plochy. Hlavnou zmenou je ovládanie klimatizácie či USB-C porty v stredovej konzole. Nový je aj multifunkčný volant vybavený osvetlenými dotykovými poľami a posúvačmi.
Vďaka jednotke Online-Connectivity-Unit (OCU) s integrovanou kartou eSIM umožňuje Tiguan využívanie online služieb We Connect (časovo neobmedzene) a We Connect Plus (bezplatne tri roky). Novinkou je aj možnosť hlasového ovládanie prirodzenou rečou, no len vo vybraných svetových jazykoch či audio streaming z Apple Music apod. Novinkou je aj bezdrôtová pripojenie smartfónu cez App-Connect Wireless pre Apple CarPlay, ale aj Android Auto.
Volkswagen v spolupráci s audio-špecialistom Harman Kardon vyvinul pre Tiguan nový ozvučovací systém premium. Má multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 480 W a 10 reproduktorov vrátane subwoofera. Digitálny akustický procesor umožňuje zvuk individuálne prispôsobiť v rámci štyroch nakonfigurovaných scenárov pre rozličné žánre.
Nový Tiguan je vybavený aj asistenčným systémom pre čiastočne automatizovanú jazdu – Travel Assist. Systém dokáže v rozsahu rýchlosti od 0 km/h do 210 km/h prevziať riadenie, zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla, no vodič musí mať ruky aj tak na volante a kontrolovať situáciu na ceste. Asistenčný systém pre jazdu kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu ACC a asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu Lane Assist.
Novým prvkom je aj prediktívny tempomat ACC, ktorý pri regulácii rýchlosti predvídavo zohľadňuje aj lokálne rýchlostné obmedzenia, začiatky obcí, križovatky a kruhové objazdy. Na to využíva dáta prednej kamery, signál GPS a digitálne mapové dáta navigačného systému. Vynovený systém Front Assist má po novom lepšie reagovať na osoby, ktoré v neprehľadných situáciách prechádzajú cez cestu.
Po Touaregu, Passate a Golfe je Tiguan štvrtým modelom značky Volkswagen, ktorý môže byť vybavený týmto osvetľovacím systémom IQ.LIGHT – LED-Matrix. Pomocou matrice z 24 LED v každom module svetlometu sa vytvárajú rozličné, sčasti interaktívne funkcie osvetlenia. Novinkou v tomto modelovom rade sú aj dynamické smerové svetlá.
V kabíne môže byť na želanie 5 alebo 7 sedadiel. Interne Volkswagen rozlišuje dve verzie rázvoru ako NWB (normal wheelbase) a LWB (long wheelbase), ktoré sa líšia aj objemom batožinového priestoru. Základný päťmiestny Tiguan (NWB) má objem batožinového priestoru 615 litrov, resp. 1 655 litrov. Päťmiestny Tiguan Allspace (LWB) poskytuje 760, resp. 1 920 litrov, pričom 7-miestny má Tiguan Allspace 700, resp. 1 755 litrov po sklopení zadných sedačiek.
„Druhou generáciou modelu Tiguan sme v roku 2016 spustili našu globálnu ofenzívu v segmente SUV, v rámci ktorej na celom svete vzniklo niekoľko úspešných modelov. Teraz Volkswagen robí ďalší krok, elektrizuje a digitalizuje Tiguan. Vďaka tomu je kompaktné SUV pripravené na výzvy našej doby,“ povedal Raff Brandstätter, CEO Volkswagenu.
Predpredaj modelu Tiguan v SR odštartuje v priebehu leta tohto roku a predpokladaná cena bude začínať pod hranicou 24 000 €, no to platí pre základnú verziu s 1,5 TSI. Koľko bude stáť hybridná verzia zatiaľ nie je známe.