Volkswagenu sa na Slovensku darí, v roku 2024 zaznamenal nárast až o 35 %, čo znamená, že bolo minulý rok zaregistrovaných 8 532 osobných automobilov značky.
Tento rok má výrobca ambiciózne plány a nový Tayron mu môže pomôcť. Má atraktívne motorizácie, výbavu, veľkosť a najmä ceny.
Volkswagen Tayron si na Slovensku už môžete naplno objednávať. Importér nám prezradil, že aktuálne eviduje záujem o novinku v podobe viac ako 200 predobjednávok. Prvé kúsky novinky však už na Slovensko dorazili a my sme boli pri tom.
Ako sme spomínali v úvode, Volkswagenu sa na Slovensku darí. Minulý rok boli najpredávanejšími modelmi práve T-Cross, Tiguan a Golf. Nechýbajú ambiciózne plány v oblasti elektromobilov, totiž tento rok Volkswagen predpokladá 30 % nárast predaja, chce totiž na náš trh umiestniť približne 500 elektromobilov. V najbližších 3 rokoch pritom predstaví 10 nových modelov, z toho až 9 bude elektrických. Darí sa aj plug-in hybridným modelom, ktorých ponuku obohacuje aj nový Tayron. Ten totiž ponúkne komplexné portfólio motorizácií. Okrem benzínových jednotiech 2,0 TSI v 2 výkonových verziách, si ho môžete objednať aj s dvoma dieselovými agregátmi 2,0 TDI, nechýba mild hybrid 1,5 eTSI a plug-in hybrid 1,5 eHybrid.
Tu máme dobré správy, plug-in hybridný Tayron vsadil na 2 verzie s výkonom 150 kW (204 koní) a 200 kW (272 koní), pričom obe ponúknu obrovskú batériu s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh! Čo to znamená? Elektrický dojazd môžete mať do 126 kilometrov a kombinovaný hybridný dojazd je viac ako 850 kilometrov.
Tým však výhody moderného plug-in hybridného pohon nekončia. Poteší vás 11 kW AC nabíjanie a praktické 50 kW DC nabíjanie. Viete tak mať plnú batériu doma za cca. 2 hodiny a 30 minút alebo na cestách za približne 30 minút. A ak sa obávate výrazne zmenšeného batožinového priestoru, aj tu máme dobré správy. Plug-in hybrid ponúkne kapacitu 705 litrov! Neposkytuje však pohon 4×4 ani nie je možné vybrať si ho v 7-miestnej verzii. Ak však chcete 7 miest, je to možné pri klasických motorizáciách, v tomto prípade máte k dispozícii batožinový priestor 850 litrov. Ak sa rozhodnete pre štandardnú 5-miestnu verziu, batožinový priestor narastie na 885 litrov. Takto veľký Tayron je vo vnútri.
Na dĺžku má Tayron príjemných 4 792 mm, rázvor je na úrovni 2 788 mm. Ak si myslíte, že Tayron je len „nafúknutý“ Tiguan, nie je tomu tak. RTayron má množstvo nových komponentov, a to nielen v zadnej, ale aj v prednej časti. Výrobca sa vyhral aj s aerodynamickou, a tak prekvapil s hodnotou cW na úrovni 0,28. Podarilo sa mu to vďaka množstvu optimalizačných opatrení, napríklad upravil strešný spojler, optimalizoval spätné zrkadlá, vytvoril aerodynamické podbehy kolies či upravil podvozok tak, aby aktívne chladil brzdy.
Tayron začína na cene 39 990 eur, pričom už v základe ponúkne bohatú výbavu. Jej súčasťou je napríklad 3-zónová klimatizácia, multimediálny systém Ready2Discover 12,9″, parkovacia kamera či DCC podvozok pre eHybrid alebo 4MOTION. Rozhodne odporúčame pozrieť si cenník modelu Tayron, ktorý je milým prekvapením. Zaujmú napríklad výbavy Limited, ktoré za minimálny príplatok ponúknu výbavu v hodnote cca. 4 000 eur.
Pri vyšších výbavách oceníte aj HD matrixové svetlomety s novými funkciami osvetlenia, ktoré dokážu po novom napríklad maskovať viaceré objekty či osvetliť jazdný pruh. V praxi oceníte vylepšený mód Travel Assist, ktorý naplno využíva tri radarové senozor vpredu, dva vzadu a nechýba multifunkčná kamera 120°. Osobne sa nám páči aj prepracovaný 15″ dotykový multimediálny systém Discover Pro Max s jemným rozlíšením a rýchlymi reakciami. Nechýba ani možnosť mať head-up displej a poteší možnosť bezdrôtovo nabíjať 2 smartfóny.
Rovnako fanúšikov LED svetiel poteší možnosť mať v interiéri 30 odtieňov ambientného podsvietenia, no svieti aj celá predná lišta s logom Volkswagen. Taktiež je podsvietené aj zadné logo a prepojenie zadných LED svetiel. Pôsobí to moderne a efektne.
Interiér je moderný po vzore aktuálnych modelov Volkswagen a dobrou správou je, že aj v prípade Tayronu môžete mať Ergo active-plus sedadlá s unikátnou masážou, akú často nenájdete ani v prémiových modeloch konkurencie.
Volkwagen Tayron nás tak na statickej prezentácii milo prekvapil. Už teraz sa tešíme na redakčný test, kde sa zameriame najmä na plug-in hybridnú technológiu a multimediálny systém.