Reklama

Volkswagen T-Roc nie je lámač ženských sŕdc

Richard Pliešovský

Volkswagen T-Roc vychádza z Golfu, čo ho predurčuje stať sa megahitom, ale prirodzene, taký jednoduchý zas recept na úspech nie je.

T-Roc prichádza s miernym faceliftom a my sme dostali možnosť vyskúšať, čo ponúka tento cenovo výhodný automobil v žiarivej červenej farbe.

92 %
T-Roc Life 1.5 TSI ACT 6G od Volkswagenu je na prvý pohľad bežné autíčko, akých sa po našich cestách presúva habadej. Nedajte sa však oklamať, v skutočnosti ide o moderné vozidlo, s množstvom asistentov, dobrou spotrebou a výbornou cenou.

Výhody

  • mimoriadny komfort jazdy
  • športový vzhľad
  • cena
  • vyladená 6-stupňová prevodovka

Nevýhody

  • vyššia spotreba v meste
Obsah pokračuje pod reklamou

Volkswagen T-Roc bol úspešne prijatý už v svojej prvej verzii a stal sa veľmi populárnou voľbou medzi motoristami. Za rok 2022 bol tretím najpredávanejším vozidlom v celoeúropskom meradle bez ohľadu na značku a triedu. Jeho veľkostné zaradenie medzi Taigo s Tiguan oslovilo veľkú skupinu, po facelifte zúžil priepasť voči svojmu trhovému bratovi a dokonca sa i lepšie predáva ako obľúbený Golf.

T-Roc stojí na platforme MQB A1, je v benzínovej aj naftovej verzii a viete ho kúpiť i s pohonom 4×4.

Po facelifte navonok nie je badať výrazné zmeny. Má vynovenú prednú masku chladiča spolu s LED svetelným pásom prepajajúcim predné svetlá (v závisí od verzie). Športový charakter vozidlu dodáva nárazník, štýlovým doplnkom sú LED svetlá umiestnené po bokoch nárazníka. Práve vďaka ich tvaru T-Roc rozpoznate už z diaľky. Zmenená je i mriežka chladiča lemovaná chrómovou lištou v hornej a dolnej časti.

Bočnému profilu dominujú výrazné podbehy kolies vybavené plastovými krytmi. Široké kryty prahov opticky zväčšujú svetelnú výšku vozidla a tak podčiarkujú terénny charakter tohoto automobilu. Na spodnej časti zadného nárazníka je dvojica červených odraziek, tvarom pripomínajú predné LED denné svetlá.

Na dverách batožinového priestoru je súčasne označenie modelu i logo značky. Milé je osvetlenie okolia vozidla s funkciou Welcome light z vonkajších spätných zrkadiel. Pekným prvkom je i C-stĺpik, ktorý pripomína žraločiu plutvu. Celkový vzhľad je moderne učesaný a pôsobí sviežim dojmom, ktorý nevyjde z módy ani po niekoľkých rokoch.

Interiér prekvapil použitím kvalitnejších materiálov na palubnej doske – sú na dotyk oveľa príjemnejšie, mäkkšie. Zmenila sa výplň dverí, zaujímavý je i prvok prešívaných stehov. Po facelifte vozidlo ponúka vystúpený dotykový panel infotainmentu. Je jemne orientovaný na stranu vodiča. Má prepracovanejši digitálny tachometer a nový panel klimatizácie. Stredová konzola má digitalizovaný dotykový ovládací panel, nahrádza klasické ovládače. Multifunkčný volant má tradičné koncernové prevedenie s dotykovými plôškam.

Zrkadlenie iPhonu realizujete pomocou bezdrôtového CarPlay. Najmä vtedy poteší jemné rozlíšenie displeja so živými farbami. Systém podporuje tiež AndroidAuto, takže si bezproblémovo rozšírite funkcionalitu infotainmentu z oboch platforiem.

Už vo výbave Live, ktorá predstavuje strednú úroveň, nájdete prakticky všetko, čo sme mali v testovanom vozidle. Konkrétne LED predné a zadné svetlomety, automatickú reguláciu diaľkových svetiel, adaptívny tempomat (ACC), predné aj zadné parkovacie senzory, parkovacieho asistenta Park assist, digitalny cockpit s 8” LCD prístrojový panel s tachometrom a jazdnými údajmi, otvor na dlhé predmety. Výbava má elektronickú parkovaciu brzdu s AUTO-HOLD funkciou, ESC, ABS, ASR, EDS, EBV, MSR, asistent rozjazdu do kopca, Front Assist. Nechýba dokonca ani City Brake – systém na sledovanie diania pred vozidlom, systém núdzového brzdenia vozidla pri hroziacom čelnom náraze a systém rozpoznania únavy vodiča.

Napriek postupnému prechodu na elektrické modely sa automobilka stále stará o svoje spaľovacie motory. Testovaný model mal prepĺňany zážihový motor R/16 V s objemom valcov 1 498 cm2. Maximálny výkon bol 110 kW (150 k), maximálny krútiaci moment 250 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku bolo za 8,6 s, maximálna rýchlosť 205 km/h. Výrobca udáva priemernú spotrebu takto: pomalý jazdný cyklus 7,7 l/100 km, stredný jazdný cyklus 5,8 l/100 km, rýchly jazdný cyklus 5,2 l/100 km a veľmi rýchly jazdný cyklus 6,2 l/100 km (WLTP).

Aká bola spotreba v praxi? Prekvapujúca. Na diaľnici som sa pri dodržiavaní maximálnej rýchlosti vedel dostať na 6,0 l/100 km (Žilina/Bratislava). V meste to záležalo od premávky a od štýlu jazdy, kde palubný počítač zaznamenal 7,1 l, ale aj 9,00 l. Mimoriadne úsporná bola jazda v medzimestskom prostredí: 4,5 až 5 l je naozaj vynikajúca hodnota.

Obsah pokračuje pod reklamou

Jazda v T-Roc-u ponúkala veľmi slušný cestovný komfort, priemerná spotreba sa dlhodobo pohybovala v rozmedzí 6 litrov, prevodovka odvádzala veľmi dobrú prácu. Výborné filtrovanie menších i väčších nerovnosti na ceste sa postaralo a príjemnú jazdu i na našich cestách. Vozidlo ostávalo stabilné pri zákrutách, výborná jazdná dynamika. Na rozmerovo menší model má vyššu svetelnosť podvozku.

Záver

Priznám sa, že som sa na testovanie tohto modelu tešil. Prečo? Konečnie niečo „normálne“, pre bežných ľudí za prijateľnú cenu. T-Roc ma nesklamal, či už som jazdil po diaľnici, mestských komunikáciách, alebo medzimesto. Automatická prevodovka by bola v kolónach užitočnejšia ako manuálna, ale inak sa na testovaný model sťažovať naozaj nemôžem. Volkswagen opäť dokázal, že to stále vie na jednotku. Mňa osobne potešilo mimoriadne kvalitné audio, ktoré sa v tejto triede a za takúto cenu počuje naozaj len výnimočne.

Volkswagen T-Roc nie je prelietavý lámač sŕdc, je to partner na pekne dlhú dobu. Aj preto oceňujeme, že jeho cena začína od 23 490 € (T-Roc Life 1.0 TSI). Nami testovaná motorizácia T-Roc Life 1.5 TSI začína na 26 090 €. Aktuálne prebieha akciová ponuka s cenovým zvýhodnením 2 000 €, takže testované vozidlo aj s príplatkami môže byť vaše za 26 890 €.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.