Reklama

Volkswagen ID.Buzz: legendárny mikrobus je teraz elektrický, moderný a útulný

Zdroj | Volkswagen
Tomáš Kuník
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Dlho očakávané predstavenie plne elektrického rodinného mikrobusu Volkswagen ID.Buzz je konečne tu. Podľa očakávaní prináša odvážny dizajn a veľmi zaujímavé parametre, vďaka čomu môže byť atraktívny aj pre firmy.

Interiér a exteriér ID.Buzz sa nesie v štýle modelového radu ID. Črty sú v mnohých bodoch identické, no elektrický mikrobus prináša ešte menej štandardné tvary. Dizajn je však nielen o subjektívnych pocitoch, ale hlavne o zvyku. Prvý pohľad na prvé fotografie nemusí očariť každého, no rozhodne ide o niečo jedinečné a nadčasové.

Zdroj | Volkswagen

Samozrejmosťou je kvalitne spracovaný interiér s využitím kvalitných, a to aj recyklovaných materiálov. Potešia veľmi decentné drevené prvky, koža, kvalitné plasty či jemné ambientné podsvietenie. Jazdu v ID.Buzz si máte užívať a cítiť sa ako u vás doma v obývačke. Vnútorný priestor je teda nielen moderný a vizuálne príťažlivý, ale aj funkčný.

Vzhľadom na to, že ID.Buzz je od základu vyvíjaný ako elektromobil, ťaží z mnohých výhod. Platforma MEB už je sériovo otestovaná v modeloch ID.3 a ID.4, takže Volkswagen veľmi dobre vie, čo robí, a my si môžeme aspoň čiastočne predstaviť, čo môžeme od ID.Buzz očakávať. Výhodou elektromobilov a teda aj platformy MEB je, že ponúka nadštandardný vnútorný priestor vzhľadom na rozmery.

Zdroj | Volkswagen

ID.Buzz bude dostupný v päť miestnej verzii s parádnym objemom úložného priestoru. K dispozícii je tu až 1 121 litrov, pričom ak zložíte druhý rad sedadiel, rozšíri sa až na 2 205 litrov. Tieto parametre je možné dosiahnuť vďaka už spomínanej platforme, ale aj veľkému rázvoru kolies 2 988 milimetrov. Mikrobus má na dĺžku iba 4 712 milimetrov, čo ešte viac podčiarkuje využiteľnosť dostupných rozmerov.

Pozrite si

Pod dizajn týchto elektrických SUV sa podpísala legendárna Pininfarina

Aj vďaka tomu nebude ID.Buzz iba pre rodiny, ktoré túžia po väčšom aute, ale aj pre firmy, ktoré chcú zlepšiť svoj vozový park. Túto triedu zastupuje model ID.Buzz Cargo, ktorý ponúkne nákladný priestor s objemom až 4 m3 a 600 kilogramové užitočné zaťaženie. Zadnú časť je navyše možné upraviť podľa potrieb klienta. V prezentácii bol dokonca naznačený aj chladiaci systém na prepravu potravín.

Zdroj | Volkswagen

Samozrejmosťou je bohatá variabilita konfigurácií v mnohých ďalších aspektoch. Môžete si vybrať medzi dvomi alebo tromi sedadlami vpredu či otváraním bočných dverí na jednej alebo oboch stranách. Aj vzhľadom na kompaktné rozmery a veľký využiteľný priestor je ID.Buzz ideálne auto pre donáškové služby či na prepravu tovarov v rámci mesta.

Veľkou výhodou je skvelé manévrovanie, priemer otáčania 11 metrov, či výborné jazdné vlastnosti. Tým najväčším benefitom sú ale nulové emisie, ktoré ocenia obyvatelia akéhokoľvek mesta. Kuriéri často absolvujú krátke trasy, posúvajú sa iba o pár metrov a motor beží aj ak auto stojí. Navyše, ceny palív neustále rastú a elektrickú energiu si firmy môžu aj sami vyrábať, ukladať a následne nabíjať batérie vozidiel, čím výrazne šetria náklady.

Zdroj | Volkswagen

ID.Buzz príde na trh s pokročilou technológiou takzvaného obojsmerného nabíjania. Inak povedané, energiu v batérii ID.Buzz bude možné využívať na napájanie iných spotrebičov, respektíve napájanie aj celého rodinného domu. Do budúcnosti sa počíta aj s dodávaním elektrickej energie do siete. Čo už neprekvapí je podpora pre plug-and-charge, vďaka čomu sa auto samé overí pri nabíjaní bez potreby nabíjacej karty.

Pozrite si

Záujem o plug-in hybridy sa v Nórsku prepadol, trhu kraľujú elektromobily

Čo sa týka dojazdu a kapacity batérie, ID.Buzz sa zatiaľ dostane do predaja iba so 77 kWh batériou v kombinácii so 150 kW motorom a zadným náhonom. To sú rovnaké parametre, aké má napríklad aj Volkswagen ID.4. Nabíjanie bude možné pomaly cez 11 kW palubnú nabíjačku alebo rýchlo, jednosmerným prúdom, s výkonom do 170 kW. Z 5 na 80 percent sa batéria nabije za asi 30 minút.

Predpredaj bude spustený v máji s tým, že prvé dodávky by mali doraziť na cesty na jeseň. Volkswagen taktiež opäť naznačil verziu s autonómnym riadením, ktoré je stále vo vývoji. Automobilka však počíta s podporou plne autonómnej jazdy pri modely s názvom ID.Buzz AD.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.