Reklama

Volkswagen ID.7 nás príjemne prekvapil, na jedno nabitie sme prešli cez 400 km

Tomáš Kuník

Elektromobily už dávno nie sú tým, čo boli pred desiatimi rokmi a situácia sa radikálne zmenila aj oproti modelom spred piatich rokov. Práve to bolo totiž obdobie, kedy sa celý automobilový svet začal postupne otáčať za elektrifikovanými a čisto elektrickými modelmi.

Investície do vývoja nabrali rýchly nárast a výsledky sa začali prejavovať o pár rokov neskôr. Dôkazom toho, že elektromobil nie je len do mesta, je aj model Volkswagen ID.7.

S elektromobilmi žijem od roku 2017 a pravidelne sa stretávam s novými modelmi od roku 2020. Zmena, ktorá nastala za uplynulých pár mesiacov je enormná. To, pri čom by sme v roku 2020 stáli s otvorenými ústami sa už v roku 2023 stalo štandardom vo vyššej strednej triede. Automobilka Tesla, ktorá k plošnej elektrifikácii automobilov minimálne dopomohla, mala o niečo skôr v ponuke modely s dlhým dojazdom a rýchlym nabíjaním, vyslovene plošným štandardom sa to u väčšiny automobiliek stalo práve v uplynulých mesiacoch či rokoch.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ak niekto jazdí veľa, elektromobil rozhodne nie je prekážkou, práve naopak. Navyše, priemerný nájazd Slovákov sa pohybuje od 10 do 15 tisíc kilometrov za rok. Prirodzene, pre väčšinu obyvateľov tak dojazd ako taký nie je problémom už dávno, jedinou prekážkou je citeľne vyššia cena. Dojazd ako taký je však horúca téma, ktorá sa pri elektromobiloch spomína veľmi často najmä s cieľom vzbudenia pozornosti a vášní.

V skutočnosti, problém s dojazdom elektromobilov by už dávno nemusel byť témou, čoho dôkazom je aj najnovší model nemeckého výrobcu Volkswagen ID.7. Po modeloch ID.3, ID.4, ID.5 či ID.Buzz priniesli na trh aj sedan, ktorého cieľom nie je iba vysoký komfort, ale aj efektivita, dojazd a rýchle nabíjanie. Skrátka elektromobil, ktorý si môže zobrať kdejaký manažér s vysokým nájazdom a nemusí premýšľať nad tým, či príde do cieľa.

V rámci týždňa stráveného s Volkswagen ID.7 som prešiel rôzne trasy, na ktorým som testoval spotrebu. V tomto článku by som sa však rád zameral práve na prvé dni strávené s novým elektrickým sedanom. Prvý deň som auto zobral z Bratislavy do Trnavy, vyrážal som s 99 percentami v batérii. Do cieľa som išiel po diaľnici štandardnou rýchlosťou v rámci rýchlostným limitov a po príchode a prejdení 75 kilometrov sa spotreba zastavila na čísle 18,9 kWh / 100 km. To je veľmi sľubné, najmä keď väčšia časť bola po diaľnici.

Na ďalší deň som sa vybral výletne, aj keď o tempe by sa to nedalo povedať, do Bojníc a pred štartom som mal v batérii ešte 82 percent. Z Trnavy som sa pripájal na diaľnicu za Trakovicami, kedy po 13 kilometroch bola spotreba len 15,7 kWh / 100 km. Pomerne svižne som pokračoval smer Trenčín, kde som pri OC Laugaricio nameral spotrebu po 70 kilometroch 23,3 kWh / 100 km. Predsa len, svižné tempo si vybralo svoju daň, ale s mierou.

Auto ešte pred štartom predpokladalo, že do Bojníc prídeme s 53 percentami. Po príchode do Bojníc a prejdení 138 kilometrov v rámci dňa (213 km od prevzatia auta v Bratislave) bol priemerná spotreba solídnych 18,8 kWh / 100 km a v batérii mi zostalo o niečo menej percent ako bolo odhadované – 47 %. V rámci vozenia sa po okolí sme prešli ďalších 10 kilometrov a minuli skromné 2 %. S autom nabitým na 45 % som sa vybral naspäť do Trnavy, ale tentokrát po okresných cestách cez Partizánske.

Je to kratšie a menej energeticky náročné. Po prejdení ďalších 108 kilometrov (331 km od prevzatia auta v Bratislave) som dorazil do cieľa s 25 percentami batérie. Na ďalší deň ma čakal dlhšia cesta, premýšľal som, že už pôjdem nabíjať, no neurobil som tak a spravil som dobre. Po ceste som si totiž naplánoval zastávku na jedenie, a to v OC Laugaricio v Trenčíne. Auto mi ukazovalo stále dojazd 117 kilometrov a navigácia bola pri odhade percent na medzi zastávke pozitívna.

Tak som si povedal, že to idem vyskúšať. Z Trnavy som teda vyrazil rovnakou cestou a na diaľnici som držal tempomatových 130 km/h. Po prejdení 79 kilometrov (teda celkovo 410 kilometrov bez nabíjania) som dorazil k nabíjačke ejoin s 5 % v batérii a zostávajúcim dojazdom 26 kilometrov. To je výsledok, ktorý ma príjemne prekvapil a zároveň aj potešil. Volkswagen ID.7 dokázal prejsť bez nabíjania viac ako 400 kilometrov, a to v tempe, ktoré rozhodne nie je možné považovať za slimačie.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.