Pandémia nového koronavírusu totálne zmenila plány ľudí a firiem na celej planéte. Nevyhol sa tomu ani jubilejný 60. ročník najväčšieho a najnavštevovanejšieho veľtrhu spotrebnej elektroniky IFA Berlin. Namiesto otvorených dverí a desiatok tisícok návštevníkov bude oveľa skromnejší. Napriek tomu sa ho môžete zúčastniť. Samozrejme, virtuálne.
IFA 2020 Special Edition sa bude konať 3. až 5. septembra ako skutočný veľtrh, ale z dôvodu ochrany verejného zdravia budú výstaviská tento rok pre širokú verejnosť uzavreté. Organizátor preto ponúka zvyčajným návštevníkom možnosť navštíviť veľtrh virtuálne a vychutnať jeho atmosféru vďaka špeciálnej edícii IFA 2020.
IFA ponúka 8 produktových segmentov, od Hi-Fi, HighEnd, CarMedia, televíziu, video, kamery, foto, informačnú, komunikačnú, navigačnú techniku, multimédiá, cez PC hardware, software, antény, satelitné prijímače, vysielaciu, štúdiovú techniku, stacionárnu a mobilnú telekomunikačnú techniku, až po on-line služby, servis, príslušenstvo, vrátane malých domácich elektrospotrebičov a bielej techniky.
Na IFA nájdete aj slovenské firmy, napríklad UMC/SHARP Slovakia, ORAVA, ThirtySeventy Digital, Red Ant alebo Voltia.
Ako sa „dostanete“ na veľtrh?
Musíte sa on-line zaregistrovať ako live alebo virtuálny návštevník na tejto adrese. Po nezáväznej online predregistrácii dostanete e-mailom link pre virtuálnu návštevu bezplatných podujatí pre návštevníkov. Množstvo ďalších informácií nájdete aj na tejto webstránke.
IFA Berlin má k dispozícii vlastnú aplikáciu, ktorá pomáha pri fyzickej návšteve veľtrhu. Nebude od veci využiť aj jej služby. K dispozícii je však len v angličtine a nemčine.
Stiahnuť aplikáciu
Na veľtrhu sa zúčastní množstvo vystavovateľov, ktorí sa tam budú aj fyzicky nachádzať. Konferencia bude iba pre pozvaných, rozdelí sa do štyroch menších podujatí tak, aby sa každý deň neprekročil maximálny počet tisíc účastníkov. Na hlavnej konferencii bude približne 800 novinárov.
Ako vidíte, aj keď COVID-19 poriadne skomplikoval naplánované udalosti, riešenie sa našlo. Otázkou ostáva, či sa usporiadateľom nezapáči on-line riešenie natoľko, že pôvodné veľtrhy časom úplne zaniknú. Na jednej strane by to bola škoda, no ako sa hovorí, pokrok nezastavíš.