Reklama

Videli sme nový Mercedes-Benz CLA! Je lepší, ako sme čakali

Roman Calík

Mali sme jedinečnú možnosť naživo si pozrieť úplne nový elektromobil Mercedes-Benz CLA, a to počas Sneak Preview na Tyršovom nábreží v Bratislave.

Prekvapil nás technológiami, oku lahodiacim exteriérom a množstvom znakov Mercedes-Benz, ktoré nájdete doslova úplne všade!

CLA a elektromobil? Možno aj vás prekvapuje, prečo prichádza nové CLA najskôr ako elektromobil a práve s pôvodným známym označením. Totiž Mercedes-Benz svoje elektrické novinky predstavuje pod označením EQ…, a tak poznáme napríklad elektromobily EQB, EQC, EQE a ďalšie. Lenže, Mercedes-Benz mení stratégiu, podľa ktorej spoznáte elektrické modely tak, že budú označené „with EQ Technology“. Takým je aj nová CLA v elektrickej verzii, ktorú si budete môcť dopriať ako CLA 250+ with EQ Technology alebo CLA 350 4MATIC with EQ Technology (označenie 4MATIC prezrádza pohon 4×4). A klamali by sme, prvý takto označený elektromobil od výrobcu bolo elektrické G-čko.

Obsah pokračuje pod reklamou

Mercedes-Benz CLA with EQ Technology rozpoznáte od ostatných modelov ihneď. A to najmä vďaka prednej maske, v ktorej svieti 142 malých hviezdičiek. To fakt! Aby toho nebolo málo, svieti aj lišta nad maskou spájajúca predné LED svetlá, ktoré sú vlastne taktiež v tvare hviezdy. Čo však treba uznať, naživo to ako celok pôsobí veľmi moderne a atraktívne, jednoducho CLA sa nám páčilo naživo ihneď. Navyše dobrou správou je, že Mercedes-Benz konečne myslel aj nad poriadnym batožinovým priestorom pod vekom prednej kapoty, poteší vás totiž 101 litrový priestor na uskladnenie káblov, ale aj iného príslušenstva či batožiny.

Znak hviezdy nájdete aj v zadných svetlometoch, samozrejme na diskoch, primieta sa zo spätných zrkadiel…nechýba na zadnej kapote. Jednoducho toto je Mercedes-Benz s najväčším počtom hviezd, aký sme kedy videli 🙂 Ale opäť musíme skonštatovať, že ako celok nás mimoriadn zaujal. Štýl mu nemožno uprieť a o kvalite vás interiér presvedčí ihneď, ako otvoríte dvere.

Tu sa však ocitnete v úplne novom svete, ktorému dominuje palubná doska s trojicou veľkých displejov. Najmenším z nich je rístrojový štít (10,25″), obrovský v interiéri CLA-čka pôsobí dotykový displej infotainmentu, ktorý má 14″. Lenže, k nemu si môžete dopriať aj ďaľší displejo pre spolujazdca s uhlopriečkou rovnako až 14″. V pozadí sú pritom vysokovýkonné čipy a grafické spracovanie funguje v reálnom čase herného engine Unity.

Ak to niekto vie, tak je to Mercedes-Benz. Rozlíšenie displejov je špičkové a reakcie, azda lepšie ako vo vašom najnovšom smartfóne S novým MB.OS prichádza 4. generácia MBUX, ktorá sa stará aj o personalizovaný zážitok a intuitívnu interakciu s vozidlom. Zároveň je prvým infotainmentom v automobile s integrovanou umelou inteligenciou (UI) od Microsoftu a Google, v jednom systéme prvýkrát kombinuje viacero agentov UI.

Hry, videá, čokoľvek si spomeniete, to tu nájdete. V tomto smere Mercedes-Benz urobil míľový krok vpred a najmä k otvorenosti systému a možnosti inštalovania množstvu ďalších aplikácií. Veríme, že aj aktualizácie v budúcnosti vylepšia mnohé funkcie elektromobilu, tu štandardné automobilky stále strácajú na Teslu, ktorá doslova zo starého auta dokáže aj po rokoch updatmi softvéru urobiť „nové“.

Pozrite si

Elektrický Mercedes-Benz G je prvý model značky s pohonom jednotlivých kolies!

Už teraz sa tešíme, keď si systém vyskúšame v praxi. Čo však vieme povedať už dnes, ani štandardne dodávaná presklená panoramatické strecha neumožní pohodlné sedenie na zadných sedadlách pre vyššie postavy. Škoda.

Obsah pokračuje pod reklamou

Mercedes-Benz CLA v elektrickej verzii však rozhodne zaujme 800V technológiou, vďaka ktorej sa vie nabíjať výkonom až 320 kW. Takéto hodnoty patria k tomu NAJ na trhu naprieč všetkými segmentmi elektromobilov, ktoré sú aktuálne dostupné. Dobrou správou by mala byť aj nízska spotreba na úrovni okoo 12,2 kWh/100 km. Ako to bude v praxi, uvidíme v reálnom teste, počas statickej premiéry môžeme len informovať o parametroch podľa metodiky WLTP. Mimochodom tu je zaujímavý dojazd, ktorý by mal byť 792 kilometrov.

Ak si aj odpočítame pomerne veľkú odchýlku v reálnej prevádzke, tak by ste s novinkou bez problémov mali prejsť 500 km aj diaľničnými rýchlosťami. A to je už vynikajúca hodnota, navyše rýchlym nabíjaním získate energiu pre batériu doslova za pár minút. Nás zaujala aj skutočnosť, že pod kapotou už nie je 48 jednotiek, ktoré kontrolujú jednotlivé technológie. Mercedes-Benz vytvoril riešenie s 5 výkonnými procesormi, ktoré sa starajú o množstvo technológií na palube vrátane 27 senzorov a množstva kamier pre bezpečnú jazdu a najnovšie asistenčné systémy. Aj to je dôvod, prečo veríme, že po roku vlastnenia novinky nebudete mať pocit, že ak chcete nové funkcie, musíte si kúpiť novšiu verziu elektromobilu (toto je doslova už dnes nemilou realitou u väčšiny výrobcov).

A máme pre vás aj dobré správy. Tešiť sa budeme môcť aj na Shoothing Brake verziu modelu CLA, rovnako koncom roka príde aj benzínová varianta modelu na rovnakej platforme. My sa na test elektrického CLA veľmi tešíme, je tu zmien viac, ako by ste očakávali. Na Slovensko novinka dorazí na prelome júna a júla 2025.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.