Reklama

V Slovenskej sporiteľni vás privíta prvá 3D holografická bankárka, Vesna

Zdroj | Slovenská sporiteľňa
Stanislav Vinc
Zdroj | Slovenská sporiteľňa
Zdroj | Slovenská sporiteľňa

Slovenská sporiteľňa dnes oficiálne predstavila svoju novú inováciu, s ktorou sa stretnete v pobočke v bratislavskom Nivy centre. Prvá 3D holografická bankárka vám dokáže odpovedať na 10-tisíc otázok, previesť vás najbežnejšími bankovými úkonmi a prípadne vás objednať na osobné stretnutie s pracovníkom.

Četboti už istú dobu zjednodušujú spoločnostiam komunikáciu so zákazníkmi. K dispozícii totiž môžu byť 24 hodín denne, 7 dní v týždni a vďaka strojovému učeniu už dokážu odpovedať na ich najbežnejšie otázky a vyriešiť ich najurgentnejšie problémy aj bez asistencie ľudských pracovníkov.

V posledných rokoch textových robotov doplnili aj tzv. voiceboti (hlasoví roboti), ktorí takýmto spôsobom dokážu operovať v call centrách. Technológie sa však posúvajú vpred a títo inteligentní asistenti už prichádzajú aj do predajní a pobočiek, vďaka čomu sa s nimi môžete porozprávať tvárou v tvár. Príkladom toho je pobočka Slovenskej sporiteľne v bratislavkom Nivy centre.

Technológiu textového a hlasového asistenta Slovenská sporiteľňa prepojila s holografickou technológiou, ktorá dokáže v reálnom priestore zobraziť digitálnu bankárku v jej reálnej veľkosti. Vesna dokáže odpovedať na otázky týkajúce sa účtov, kariet, investovania a Georgea, k čomu bude banka postupne pridávať aj komplexnejšie finančné témy. Už dnes ale Vesna ovláda takmer 10-tisíc otázok.

Na zobrazenie Vesny banka využíva vysokofrekvenčné rotujúce LED čepele, ktoré vytvárajú efekt priestorového zobrazenia. Na technologickom vývoji Vesny sa podieľali slovenské firmy Nettle, Optio a Studio 727, ktoré úž aktuálne testujú aj novšiu verziu tejto zobrazovacej technológie s kvalitnejším vykreslením digitálnych postáv.

To, ako Vesna vyzerá, ako sa správa a akú má reč tela, je výsledkom prieskumu medzi tisíckami Slovákov a Sloveniek, pri ktorých boli použité neurovedecké metódy skúmania a rozhovory s psychológmi. Výsledky prieskumu rozhodli o pohlaví, farbe pokožky, vlasov, veľkosti očí, reakciách a dokonca i štýle oblečenia, ktoré Vesna dostala. O jeho návrh sa napokon postaral známy slovenský návrhár Martin Hrča.

Pozrite si

Philips 55OLED936/12 – pohodlne sa usaďte, začína impozantná šou

Zástupcovia banky a vývojárskych spoločností už dnes priznávajú, že Vesna sa bude časom prezliekať do nových outfitov a v hre je aj vývoj nového hlasu, ktorý by bol špecifický pre Slovenskú sporiteľňu. Naučiť sa však môže aj nové jazyky, napr. vrátane Ukrajinčiny, ktorú v posledných týždňoch využívajú aj fyzickí pracovníci banky za pomoci online prekladačov.

Vesna bude aktuálne umiestnená iba v tejto jednej pobočke, pričom Slovenská sporiteľňa zdôrazňuje, že ide o funkčný prototyp, na ktorom si chce vyskúšať fungovanie tejto technológie a zistiť aj reakcie jej klientov. Vesnu ale bude možné stretnúť aj na webovej stránke banky a časom možno aj v mobilnej aplikácii George, ktorú chce Slovenská sporiteľňa s Vesnou prepojiť.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.