Elektromobily budú mať zrejme ďalšiu vychytávku, ktorá ich bude odlišovať od automobilov s konvenčným spaľovaním. Je to „suchý“ káblový brzdový systém, nepotrebuje teda brzdovú kvapalinu.
Vývojári tvrdia, že nový systém brake-by-wire umožní kratšiu brzdnú dráhu, lepšiu rekuperáciu brzdnej energie (= dlhší dojazd) a podstatne nižšie náklady na údržbu.
Technológia rozšíri doterajšie technológie steer-by-wire a shift-by-wire zabezpečujúce riadenie a prevodovku pomocou elektroniky namiesto použitia mechanických a hydraulických prostriedkov.
Nový brzdový systém bol vyvinutý pre globálny trh v laboratóriách dodávateľa automobilových dielov a technológií, ZF. Určený bude najmä na softvérovo definované vozidlá (SDV) a elektromobily vozidlá predstavené na podujatí Next Generation Mobility Day v Šanghaji.
Namiesto využitia tlaku kvapalín v hydraulickom systéme používa nový systém brzdenia elektromotor. Ten generuje brzdnú silu na každom kolese, brzdové signály z pedálu do elektromotora sa prenášajú plne elektricky, preto sa tomu hovorí suchý brzdový systém po drôte. Brake-by-wire sa môže rýchlo rozšíriť, stačí, aby FF presvedčilo výrobcov OEM, aby ju prijali.
ZF hovorí, že pri automatickom núdzovom brzdení môže byť brzdná dráha z rýchlosti 100 km až o 9 m kratšia ako pri bežnom brzdovom systéme. Ďalšou veľkou výhodou je, že elektromobily dokážu efektívnejšie rekuperovať brzdnú energiu pomocou suchého systému brake-by-wire, preto môžu dosiahnuť o 17 % väčší dojazd pri regeneratívnom brzdení.
Okrem toho môžu elektromobily dosiahnuť až o 17 % väčší dojazd vďaka lepšej rekuperácii brzdnej energie.
Technológia brake-by-wire má menší vplyv na životné prostredie, produkuje menej emisií pevných častíc v dôsledku oderu bŕzd. Medzi ďalšie výhody môžeme spomenúť nižšie náklady na montáž a logistiku, skladá sa z menej dielov. Pre motoristu to tiež znamená, že nebude nikdy potrebovať meniť brzdovú kvapalinu.
Napriek tomu vraj pocitovo neucítime žiaden rozdiel medzi brzdením na klasických brzdách a suchých. Bezpečnosť prenosu a spracovania dát, ale i dodávka energie do elektromotorov je zabezpečená zdvojením všetkých prepojení a systémov, ako je to bežné aj pri by-wire systémoch v letectve.
Výrobcovia vozidiel môžu podľa svojich požiadaviek zostaviť svoj optimálny brzdový systém od klasického čisto hydraulického až po nový čisto elektrický brzdový systém. Možné sú aj ďalšie hybridné formy, napríklad s hydraulickým systémom vpredu a čisto elektrickým systémom na zadnej náprave.