Kuriérska spoločnosť UPS intenzívne pracuje na ekologicky prívetivej doprave. Keďže jej dodávky najazdia denne dlhé kilometre hlavne v mestských uliciach, nie je to zanedbateľný príspevok k zlepšeniu kvality ovzdušia.
Pred tromi rokmi UPS nasadila elektrické vozidlá Daimler Fuso. Zároveň začala elektrifikovať niektoré zo svojich starých naftových dodávok v New Yorku a objednala 125 ľahkých nákladiakov Tesla Semi, ktoré sú stále v predvýrobnej fáze.
V roku 2018 mala prepravná spoločnosť v Európe a USA nasadených 300 elektrických a takmer 700 hybridných vozidiel. Skutočnú elektrickú ofenzívu však ešte len chystá. Kuriérsky gigant UPS objednal 10 000 elektrických nákladných vozidiel od britskej spoločnosti Arrival.
Nákladné automobily, ktoré Arrival nazýva Generation 2 Electric Vehicles (elektromobily 2. generácie) sú zatiaľ v štádiu prototypu, ale firma tvrdí, že vozidlá môžu ísť z rysovacej dosky k zákazníkom už do troch mesiacov. Ich výroba má byť zisková už po dodaní „niekoľkých tisícov áut“.
Niektoré vozidlá bude UPS koncom tohto roka testovať v Londýne a Paríži. Dvojica firiem dúfa, že v nasledujúcich štyroch rokoch bude možné nasadiť elektrické dodávky po celej Európe a Severnej Amerike. Ak všetko pôjde dobre, spoločnosť UPS plánuje kúpiť ďalších 10 000 vozidiel.
Arrival zatiaľ veľa informácií o elektrických dodávkach neuvádza, tvrdí však, že vyvinul modulárnu platformu skateboardu, ktorú je možné prispôsobiť vozidlu akejkoľvek hmotnosti, typu, veľkosti a tvaru.
Súčasná verzia je vysoká 2,7 metra a s batériou o kapacite „približne 75 KWh“ na jedno nabitie by mala ponúknuť dojazd zhruba 250 kilometrov. Pokiaľ zákazník bude potrebovať vozidlo s nižším dojazdom, bude možné objednať aj verziu s menšou batériou a ušetriť náklady.
Auto používa štandard nabíjania CCS, ktorý kombinuje pomalší port typu 2 s dvoma veľkými kolíkmi DC na rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. Arrival tiež potvrdil, že jeho nákladné vozidlá budú používať podnikový operačný systém BlackBerry QNX, určený pre autá, roboty a lekárske vybavenie.
Hoci je Arrival pomerne novým hráčom v ringu elektromobility, zaujal už viacerých kľúčových investorov. Jedným z nich je aj samotná UPS, ktorá do spoločnosti Arrival investovala nezverejnenú sumu. Nadviazala tak na 100 miliónovú investíciu v eurách, ktoré v rámci strategického partnerstva vložili do Arrivalu Hyundai a Kia začiatkom tohto mesiaca.
Arrival chce osloviť aj ďalších prevádzkovateľov flotíl kuriérskych vozidiel, ako DHL a Royal Mail, aby presedlali na nové flexibilné elektrické dodávky. Keďže na podobných platformách úžitkových vozidiel pracujú aj ďalšie automobilky – napríklad Volkswagen, Hyundai, alebo Tesla, čoskoro budú pozitívne ovplyvňovať kvalitu ovzdušia a hlučnosť v doprave v urbanizovaných oblastiach.