Údaje o stovkách existujúcich športov boli základom pre viacero konceptov. Niektoré boli úplne šialené, nakoniec sa však podarilo vytvoriť reálny šport.
Agentúra AKQA predstavila nový šport, ktorý vytvorila umelá inteligencia. Ide zrejme o prvú hru, za vývojom ktorej nestoja ľudia.
Tímy sú po šiestich hráčoch a súťažia na poli s tromi otvorenými bránkami. Ak hráč dostane šišku alebo loptu cez hlavnú, centrálnu bránu, ktorou však nemôže prejsť, tím môže skórovať do niektorej z koncových bránok. Tím získa extra bod, ak sa lopta dostane priamo do bránky. Hráči nemôžu byť statickí, pretože lopta sa musí neustále hýbať. Bez pohybu môže zostať maximálne tri sekundy.
Novinka vznikla na základe zadania informácií o 400 existujúcich športoch umelej inteligencii. Tá ponúkla niekoľko konceptov so základnými pravidlami. Viacero z nich bolo absolútne nepoužiteľných, napríklad chytanie vybuchujúceho lietajúceho taniera. Agentúra následne okresávala právomoci umelej inteligencie, až zostali tri reálne návrhy, z ktorých AKQA formou playtestingu vybrala Speedgate. Agentúra tiež nechala umelej inteligencii vytvoriť logo.
Celý experiment bol úlohu na podujatie Design Week, no Speedgate má potenciál stať sa serióznym športom. Agentúra oslovila Oregon Sport Authority s tým, že by sa mohla pre Speedgate vytvoriť liga. Ako sa k návrhu postaví športový orgán zatiaľ nevedno. AKQA Speedgate verí natoľko, že vyzýva aj ďalšie spoločnosti a organizácie, aby hru prevzali a vytvorili ligy.
Tvorcovia priznávajú, že Speedgate sa nemusí popularitou zaradiť medzi bežné športy, no poukazujú na to, že ide o príklad ako vieme umelú inteligenciu využiť v bežnom živote. Agentúra je presvedčená, že je nepravdepodobné, že by niekto len tak navrhol funkčný šport, aj keď základné princípy nie je až tak ťažké vymyslieť.