Reklama

Toyota ukázala, že sa jej na Slovensku darí a je silnou dvojkou!

Roman Calík

Toyota je na Slovensku mimoriadne obľúbená. Už druhý rok po sebe sa stala trhovou dvojkou, poznáme aj modely, o ktoré je najväčší záujem.

Práve modelové portfólio, atraktívne ceny či kvalita dealerskej siete patria medzi to, na čom si značka zakladá, pomohol však aj predaj modelov cez operatívny leasing KINTO.

Povedali by ste, že Toyota mala ešte v roku 2016 celkovo 3,5 % trhový podiel a predala 3 576 áut za celý rok? Patrila jej na našom trhu 12-ta priečka(!). Avšak už v roku 2020 dokázala Toyota svoj podiel zdvojnásobiť a so 7,0 % podielom sa dostala medzi TOP 5 najväčších predajcov automobilov na Slovensku. To už dokázala predávať ročne viac ako 5 000 automobilov. V tom čase nám zástupcovia značky prezradili, že chcú byť čoskoro trhovou dvojkou. Netrvalo to dlho a už v roku 2023 Toyota dosiahla 2. miesto s 11,5 % podielom na slovenskom trhu. Za 2 roky tak preskočila v predajoch značky ako Volkswagen, Kia či Hyundai.

Obsah pokračuje pod reklamou

A úspechy pokračujú, totiž aj minulý rok dosiahla Toyota 2. priečku s viac ako 10 % podielom na trhu a predajom 10 425 vozidiel (sem patria aj modely značky Lexus). Kto je jednotkou asi tušíte, v očiach mnohých Slovákov „domáca“ značka Škoda. Milan Kočka, generálny riaditeľ lokálneho zastúpenia značky Toyota pritom pri predstavení predajných výsledkov uviedol: „Máme pred sebou už len posledný krok k tomu byť č. 1 na Slovensku“.

A keďže vidíme, čo Toyota za posledné roky dokázala, bude zaujímavé sledovať, ako sa popasuje s výzvou, byť na trhu jednotkou. Mimochodom, Toyota je č.1 v celosvetových predajoch a v poslednom období sa jej darí aj v Európe, keďže nielen na Slovensku, ale v celej Európe dosiahla pozíciu č. 2. A aké modely sú najobľúbenejšie? Absolútnou jednotkou v predajoch je Toyota Corolla, ktorej sa u nás predalo takmer 2-tisíc kusov. Veľkým hitom u Slovákov je aj Toyota C-HR, ale i model Toyota RAV-4 či Toyota Yaris Cross.

Rok 2024 bol pre Toyotu na Slovensku významný aj tým, že u nás vybudovala 5 nových predajných bodov, pričom vznikla tretia prevádzka v Bratislave a druhá v Košiciach. Aj takto chce byť Toyota bližšie k svojim zákazníkom, nielen v nových mestách, ale aj v rámci veľkých miest. Zaujalo nás i to, že celkovo 80 % predajnej siete prešlo výraznou zmenou, pričom Toyota má podľa slov generálneho riaditeľa najkvalitnejšiu dealerskú sieť s najväčším podielom predajov na predajný bod. Každý dealer tak v priemere predal 580 automobilov.

Pre Toyotu je dôležitý aj program Toyota Professional, kde plánuje v roku 2025 predať viac ako 3 000 úžitkových vozidiel. Rovnako sa stáva stále viac obľúbenejší operatívny leasing KINTO. V roku 2024 sa pre kúpu automobilov Toyota práve formou leasingu rozhodlo viac ako 700 zákazníkov.

Pozrite si

Toyota valcuje aj v úžitkových modeloch! Novinkou je najväčší Proace Max

Napriek smelým plánom si však aj Toyota uvedomuje náročné obdobie a obrovský tlak na výrobcov a predajcov automobilov od roka 2025 čaká. Môžu za to najmä nové emisné pravidlá v Európe, ktoré budú automobilky stáť milóny eur. Zaplatíme ich pritom všetci.

Toyota sa však nemá v pláne vzdať bezemisnej budúcnosti, iba na to ide inak a výrazne nepresadzuje svojim zákazníkom elektromobily. Hybridy totiž majú úspech, predpokladá sa aj výraznejší rast predaja plug-in hybridov. Toyota nechce vymeniť žiadny model za elektrický, aj keď postupne budú prichádzať elektrifikované verzie i súčasných modelov. A že sa máme na čo tešiť svedčí aj fakt, že pre najbližších 13 mesiacov má Toyota pripravenú doslova ofenzívu nových modelov, ktorých chce priniesť až 8. Tešíte sa? Veríme, že naša redakcia vám skúsenosti a dojmy z noviniek prinesie medzi prvými.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.