Toyota Research inštitút (TRI) aktualizoval systém autonómneho riadenia na ich testovacom vozidle na verziu 2.1 a nechýbala ani prvé demonštrácia.
Nový systém disponuje novými komponentami, o ktoré sa postaralo viacero dodávateľov vrátane systému LiDAR Luminar. Novinka disponuje aj novým kokpitom v prednej časti vozidla.
Toyota Research inštitút vytvoril tiež nové používateľské prostredie, ktoré unifikuje grafický dizajn a vizuálne elementy. Toyota vytvorila dva levely autonómneho riadenia – Guardian (ochranca) a Chauffeur (šofér).
Guardian funguje v tandeme s ľudským vodičom, ktorý má plnú kontrolu a v prípade možnej nehody reaguje. Tento druh systému je ako autonómne riadenie od Tesly.
Level Chauffeur na druhej strane ponúka plnú podporu pre autonómne riadenie vo verzii SAE Level 4 a 5. To znamená, že každý v aute vrátane vodiča je vlastne pasažier.
Systém vozidla Toyota využíva senzory a zabudované kamery. Verzia vozidla 2.1 bola testovaná na verejných cestách v Silicon Valley Ann Arbor, v Michigane, v Cambridge a v Massachusetts. Zdá sa, že Toyota pracuje na plno, aby mohla priniesť svoju verziu autonómneho systému na komerčný trh.