Reklama

Toyota PROACE CITY Verso ja vďaka faceliftu ešte lepšia [test]

Marek Šimunek

Keď viacerí robia to isté, nemusí to byť to isté. Presne tak to je aj v prípade Toyoty PROACE CITY Verso, ktorá má niekoľko súrodencov a predsa je iná. Navyše sa dočkala faceliftu, ktorý priniesol niekoľko noviniek.

Samozrejme súrodenci to nie sú priamo od Toyoty, keďže však tento model aj so svojim väčším bráškom PROACE patrí do koncernu Stellantis pozornému oku určite neunikne jeho podobnosť s inými modelmi značiek ako Opel, Peugeot, či Citroën.

Obsah pokračuje pod reklamou

Toto však v prípade Toyoty PROACE CITY Verso nie je vôbec na škodu, veď vďaka tejto spolupráci sa môžeme tešiť s malého MPV, ktoré môže slúžiť tak rodine, ako aj na prácu. Voľba je len na vás. Ja som na test dostal kúsok určený pre bežnú posádku a to vo výbave VIP, ktorá ponúka oproti iným verziám tonu bezpečnostných systémov.

Navyše testovaný kúsok bol ešte vo verzii Long, čo znamená, že je určený pre až 7 cestujúcich a oproti bežnej verzii je o poriadny kúsok dlhší. To sa v prípade, ak vyhodíte sedačky môže hodiť aj na prenos väčšieho množstva batožiny. Jedinú výtku mám voči novej farbe s označením zelená chaki, aj keď viem, že pre mnohých bude zaujímavá. Na mňa pôsobila až moc poľovnícky.

Poďme však postupne na novinky, ktoré facelift modelu PROACE CITY Verso prináša. Keďže sa v tomto prípade jedná o rodinnú dodávku, je jasné, že bude zameraná na komfort pre všetkých cestujúcich. K tomu sa postupne dostaneme. Už na prvý pohľad je okrem novej farby jasné, že došlo k zmenám v prednej časti. Maska je plochá a pripomína skôr masky elektromobilov.

Je to určite z časti aj preto, že novú Toyotu PROACE CITY Verso si môžete kúpiť aj ako elektromobil. Osobne však považujem danú masku za správny počin. PROACE CITY vyzerá dospelejšie a na druhej strane aj dynamickejšie vďaka nej. Predná maska skrýva ešte jednu veľkú novinku, a tou sú LED svetlomety.

Samozrejme v základnej výbave budete mať stále štandardné halogénové svetlá, ale v prípade vyšších výbav Family a VIP budete mať už Bi-LED svetlá, ktorým nebude chýbať ani automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. Matrixová funkcia bohužiaľ chýba, ale inak nemám svetlám čo vytknúť.
Miernych zmien sa samozrejme dočkali aj zadné svetlá, ktoré ponúkajú úplne novú grafiku. Čo však ostalo je možnosť samostatného otvorenia zadného okna pre naloženie predmetov do kufra, alebo neskutočne návykové posuvné zadné dvere. Ak ste niekedy mali deti, viete, ako rýchlo si zvyknete na podobné dvere.

Ak sa pozriete vyššie na čelné okno, tak si všimnete, že pribudla kamera, ktorá sleduje jazdné pruhy. Toyota PROACE CITY Verso totiž disponuje aj novými asistenčnými systémami. Patrí sem už spomínané sledovanie jazdného pruhu, ale aj pomerne otravný systém upozorňujúci na prekročenie povolenej rýchlosti. Navyše si k tomu pripočítajte zvuky Peugeotu, alebo Citroënu a budete ho vypínať vždy.

Našťastie to ide pomerne jednoducho. Pod multimediálnym systémom, totiž nájdete tlačidlo na vyvolanie skratiek a presne tu si viete umiestniť aj rýchle vypnutie systému štart&stop, udržiavanie v jazdných pruhoch a upozornenie na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti.

Samotný multimediálny systém prešiel takisto zmenou a aktuálne poskytuje uhlopriečku 10“. Jeho grafika je známa z iným modelov koncernu Stellantis, takže ak vyslovene nehľadáte prostredie, ktoré má multimediálny systém Toyoty, budete spokojní. Navyše samozrejme nechýba podpora Apple CarPlay a Android Auto a to aj bezdrôtovo, takže svoj smartfón môžete smelo ovládať.

Digitalizácii podľahol aj prístrojový panel, ktorý aktuálne poskytuje uhlopriečku 10“. Samozrejme ponúka rôzne pohľady a možnosť prispôsobenia. Prepínanie pohľadov je však umiestnené na ľavej strane pod volantom, čo nie je úplne šťastné. Aj tak si však myslím, že väčšina vodičov si nastaví zobrazenie podľa seba a následne ho už nebude meniť.

Snáď by som privítal iba rýchlu možnosť zníženia jasu digitálneho prístrojového panela. Počas jazdy v noci totiž aj napriek minimalistickému zobrazeniu pomerne silno svieti a jeho odraz vo vodičovom bočnom okne nie je moc príjemný.

Obsah pokračuje pod reklamou

Digitálna klimatizácia našťastie nepodľahla dotykovej móde, takže na nej nájdete samostatné tlačidlá, ktorými veľmi rýchlo a aj naslepo nastavíte požadovanú teplotu. Čo ma potešilo je zmena ovládača automatickej prevodovky. Namiesto otočného voliča sa tu objavil malý posuvný volič. Nielenže to lepšie vyzerá, ale sa vďaka tomu aj pohodlnejšie ovláda.

Ak sa pozrieme na komfort, tak sa v Toyote PROACE CITY Verso sedí naozaj pohodlne a to kdekoľvek si zvolíte. Dokonca aj v prípade tretej rady sedadiel je cestovanie veľmi pohodlné aj pre dospelých cestujúcich.

Pozrite si

Štýlovka, ktorá vás chytí za srdce: Toyota Yaris Cross [test]

Ako vodič máte k dispozícii všetko, čo potrebujete a to vrátane nového volantu, ktorý disponuje plnohodnotnými tlačidlami. K pohodliu prispieva aj sedadlo, ktoré disponuje v prípade testovanej výbavy aj masážnou funkciou. Nečakajte však nič svetoborné, skôr miernu zmenu tlaku, ktorá sa hodí najmä na dlhých cestách.

Osobne by som privítal ešte takú drobnosť, akou je napríklad možnosť nastavenia výšky lakťovej opierky. Pre mňa je moc nízko a privítal by som možnosť jej aretácie do vyššej polohy.

Inak samozrejme nie je v prípade komfortu Toyote PROACE CITY Verso čo vytknúť. Ak potrebujete počas cestovania uložiť tonu drobností, čo teda väčšina rodín asi potrebuje, tak v prípade tohto modelu si radšej nakreslite mapku, aby ste vedeli, kde ste, čo dali. Odkladacích priestorov je tu totiž neúrekom.

Nechýba horná polička, obrovský priestor medzi sedadlami, kde sa doslova stratí litrová fľaša, odkladací priestor na palubovke priamo pred vodičom a aj spolujazdcom a samozrejme obrovské priestory vo dverách. Odložiť si niečo a zabudnúť, kde ste to dali je v tomto prípade doslova žiadúce.

Výhodou spolupráce Toyoty s inými automobilkami je aj to, že Toyota PROACE CITY Verso môže aj naďalej fungovať s konvenčnými motormi. K dispozícii je tak s benzínovým motorom o objeme 1,2 litra, ako aj 1,5 litrovou naftou, ktorú som v kombinácii s osemstupňovým automatom mal na test aj ja. Najprv som mal síce obavy, či to na podobne veľké auto bude postačovať, ale tie sa čoskoro vytratili.

Kombinácia naftového motoru a osemstupňovej automatickej prevodovky sa naozaj osvedčila. Toyota PROACE CITY Verso je dynamická a to aj v pružnom zrýchlení. Samozrejme ak ju plne naložíte, bude to o niečo horšie, ale aj tak sa nebudete báť predbiehať. Spotrebu udávanú automobilkou na úrovni 5,8 l/100 km sa mi nepodarilo dosiahnuť, ale na druhú stranu som naozaj nejazdil ekonomicky a tak svoj priemer 7,3 l/100 km považujem za veľmi dobrý.

Ako vidíte Toyota PROACE CITY Verso po facelifte dostala nielen novú farbu, prednú masku, alebo množstvo asistenčných systémov, ale hlavne ostala veľmi komfortným autom pre väčšiu rodinu. Pri cene 36360 eur je to auto, nad ktorým určite pri výbere pouvažujte.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.