Toyota predstavila vynovenú verziu plug-in hybridnej verzie populárneho hybridu, Prius Plug-in Hybrid. Ten na rozdiel od predchodcu nebude mať miesto pre štyroch, ale pre piatich cestujúcich. Ten vzadu v strede bude musieť byť útly, ale má aspoň sedadlo.
Predošlá generácia plug-in Priusu od Toyoty mala na zadných sedadlách iba dve miesta. Po novom ponúkne 5 miest. Nová verzia má spotrebu 1,3 l/100 km. Dôvodom je zjavne náročnejšie metodika merania, WLTP. Za tento objem ale budete jazdiť iba prvých 100 km, počas ktorých na 50 km jazdy využijete elektrický motor. Zvyšnú trasu počítajte so spotrebou do 4 litrov.
Elektromotor poháňajú pomerne malé batérie schopné dodávať energiu iba na 50 km jazdy pri maximálnej rýchlosti 135 km/h. To mala i predošlá verzia a je škoda, že automobilka túto hodnotu už roky nijak nezvýšila. Batéria sa nabíja 2-3 hodiny na 11 kW nabíjačke, resp. 3:10 hod. z 230V zásuvky. O bežný pohon sa stará 1,8 l benzínový motor s výkonom 130 koní, ktorému sekunduje e-CVT prevodovka.
Prius Plug-in je vybavený tepelným čerpadlom, ktoré využíva teplo z okolitého ovzdušia a pomáha tak zvyšovať prevádzkovú účinnosť oproti klasickým systémom kúrenia, ktoré využívajú odpadové teplo z motora alebo sú napájané elektrinou.
Už v sériovej výbava má infotainment systém Toyota Touch 2, dynamické zobrazovanie čiar pri cúvaní, vyhrievané predné sedadlá, 15″ disky kolies či adaptívne LED svetlomety. Samozrejmosťou je aj bezkľúčové otváranie a štartovanie. Za príplatok v balíku Tech dostanete navyše aj systém na detekciu prekážky, predné a zadné parkovacie senzory a nadstavbu infotainment systému o navigáciu Go s rozšírenými funkciami a 3-ročnou aktualizáciou.
Prekvapivo Paket Solar má iba solárny panel na streche, ktorý za deň vygeneruje energie na prejdenie 5 km na čisto elektrický pohon. Za 2 800 € je to pomerne vysoká investícia bez návratnosti, resp. po poriadne dlhej dobe. Za rok je možné vygenerovať zhruba na prejdenie 1 800 km na elektrický pohon (Toyota hovorí o 1 000 km), čo predstavuje ušetrenie okolo 80 €, ktoré by ste minuli za benzín. Cenu paketu by ste dostali späť po 35 rokoch…
Po dizajnovej stránke sa nová verzia od pôvodnej takmer neodlišuje. Vo vnútri nastali zmeny hlavne farebné, ale aj kvalitatívne. Interiér dostane kvalitnejšie obloženie v čiernej farbe, ktoré nahradí doterajšie biele. V exteriéri je novinkou metalický lak. Cena novinky by mala byť v základnej výbava okolo 35 000 €.