Microsoft zaznamenal od svojho založenia v roku 1975 aj množstvo neúspechov. Tie sú však nevyhnutné, ak spoločnosť určuje trendy a snaží sa prinášať stále niečo nové a inovatívne.
Niektoré z týchto zlyhaní boli bezvýznamné, zatiaľ čo iné, väčšie chyby, boli také významné, že zrejme nepriamo pomohli pomohli posilniť konkurenčné spoločností ako Apple a Google.
Smartfóny Lumia
Obrovským prepadákom, ktorý pripravil investorov o veľké zisky je Lumia. Microsoft získal za 7 miliárd dolárov v roku 2014 obchod so smartfónmi značky Nokia. To mu umožnilo vlastniť sériu smartfónov Lumia, čím sa zabezpečilo, že vždy bude existovať vlajková loď so systémom Windows Phone.
Ako sa už presvedčili boľševici v Rusku, nič netrvá večne. V tomto prípade to bolo o niečo viac ako jeden rok. Windows Phone bola katastrofa, ktorá dokázala zabiť Lumiu. Microsoft to stálo 7,6 miliárd dolárov v roku 2015 a o rok neskôr ďalších 950 miliónov. O prácu prišli tisíce ľudí.
Surface RT
Microsoft Surface RT je tiež nočnou morou investorov. Keď sa spoločnosť v roku 2012 dostala na trh s tabletmi, priniesla Surface RT pre bežných spotrebiteľov a Surface Pro pre náročnejších používateľov. Surface Pro bol poháňaný procesormi Intel a bežal na ňom štandardný softvér Windows, vďaka čom sa stal úspešným produktom.
Surface RT však bol úplne iný. Aby sa udržala nízka cena, použili sa mobilné čipy založené na ARM architektúre so systémom Windows RT. Aplikácie museli byť v podstate napísané špeciálne pre Surface RT, čo spôsobovalo zmätky a odrádzalo vývojárov. Na dôvažok bol Surface RT tiež pomalý. Výsledok sa dostavil prakticky okamžite. Už na druhý rok (2013) musel Microsoft odpísať 900 miliónov dolárov z nepredaných zásob. To viedlo k najväčšiemu výpredaju akcií spoločnosti od roku 2009, ktorý spôsobil zníženie trhovej hodnoty o 34 miliárd dolárov.
Microsoft Band
Microsoft Band bol fitness náramok s niektorými funkciami inteligentných hodiniek, ktorý bol uvedený na trh v čase sviatkov v roku 2014. Mal farebný displej, bol kompatibilný s Windows Phone, iOS a napokon aj s Androidom. Podporoval aplikácie ako Facebook a zrkadlil notifikácie zo smartfónu. Mal to byť hit.
Používatelia však považovali dizajn za nepríjemný a nepohodlný na používanie, tieto problémy nedokázala odstrániť ani druhá generácia. Microsoft hodil uterák do ringu a v roku 2016 ukončil výrobu náramku.
Smart reproduktor Invoke
Microsoft spolupracoval s Harmanom Kardonom na vydaní Invoke, prvého inteligentného reproduktora poháňaného digitálnou asistentkou Cortana spoločnosti. Vyzeral vyzerá podobne ako Echo, ale o niečo luxusnejšie a s lepším zvukom. To sa však očakávalo od prémiovej audio značky Harman Kardon. Invoke zahŕňal aj bezplatné hlasové volanie cez Skype (len v USA).
Napokon z toho nebol žiaden predajný úspech, nepomohlo ani 100 % zníženie cien, používatelia ostali verní najmä značkám Amazon a Google.
Microsoft Kin
V roku 2010 Microsoft vynaložil 1 miliardu dolárov na „Project Pink“. Výsledok bol viac než rozpačitý. Išlo o dvojicu mobilných telefónov Kin One a Kin Two (na obrázku nižšie), ktoré prišli na trh v roku 2010 ako exkluzívne produkty operátora Verizon.
Boli vybavené malými dotykovými displejmi a posuvnými klávesnicami a mohli sa pochváliť podporou sociálnych sietí, Facebook, Twitter a MySpace. Nepodporovali však hry a nedali sa do nich stiahnuť aplikácie. V tej dobe už trh valcoval iPhone a Verizon to vzdal už po dvoch mesiacoch. Údajne sa predalo menej ako 10 000 kusov.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.