Medzinárodný deň žien neobchádza ani svet technológií. Dôkazom je aj náš výber piatich žien, ktoré stoja v popredí zásadných technologických gigantov súčasnosti.
Stereotypná predstava o svete technológií, ktorý patrí len neatraktívnym geekom, dávno neplatí. Za nitky totiž ťahajú atraktívne a silné ženy! My sme subjektívne vybrali päť z nich, ktoré idú príkladom nie len ženám, ale aj mužom.
CFO Alphabet a Google – Ruth Porat
Veľmi úspešnú kariéru vybudovala v spoločnosti Morgan Stanley, kde pôsobila pomerne dlho. V januári 2010 sa stala finančnou riaditeľkou spoločnosti. V roku 2013 dostala ponuku na zástupcu Ministra financií USA, no odmietla. Ako finančná riaditeľka v Alphabet, resp Google, pôsobí od mája 2015.
COO Facebook – Sheryl Sandberg
Scheryl Sandberg je vôbec prvou ženou, ktorá pôsobí v predstavenstve Facebook. Na pozíciu nastúpila v júni 2012. Pred Facebookom bola vedúcou personálneho oddelenia amerického Ministerstva financii, tiež pôsbila ako viceprezidentka pre globálny on-line predaj v Google.
CEO IBM – Virginia M. Rometty
Generálnym riaditeľom IBM je od začiatku roku 2012. Do spoločnosti prišla v roku 1981. V roku 2005 bola zvolená za senior viceprezidentku pre globálny obchod, o štyri roky neskôr zmenila pozíciu na senior viceprezidentky predaja a distribúcie. Než nastúpila na post CEO dva roky pôsobila ako viceprezident pre obchod, marketing a stratégiu.
CEO Oracle – Safra A. Catz
Safra A. Catz zastávala post generálneho riaditeľa spolu v Oracle od septembra 2014 spolu s Markom Hurdom. Kormidlo do svojich rúk pevne prebrala koncom minulého roku, kedy Hurd pre zdravotné problémy zo spoločnosti odišiel a pár mesiacov na to zomrel. Catz do Oracle prislša v roku 1999. O dva roky neskôr sa stala členkou predstavenstva. V roku 2004 bola vymenovaná za prezidenta spoločnosti. Kým nastúpila na pozíciu co-CEO spoločnosti dvakrát zastával post finančného riaditeľa Oracle. Od novembra 2005 do septembra 2008 a od apríla 2011 až do septembra 2014.
CEO YouTube – Susan Wojcicki
Generálnou riaditeľkou YouTube je od februára 2014. Do Google nastúpila v roku 1999 ako marketingová manažérka, postupne sa prepracovala na pozíciu senior viceprezidentky pre reklamu a obchod. Neskôr dostala na starosť Google Video. Z tejto pozície navrhla kúpu YouTube, vtedy ešte začínajúceho projektu. V roku 2006 nákup videoplatformy zrealizovala za 1,65 miliardy amerických dolárov. Tiež stála za nákupom spoločnosti DoubleClik. Táto transakcia bola v hodnote 3,1 miliardy amerických dolárov.