Reklama

Kým sa v nej neodvezieš, nevieš, že ju máš milovať: Honda ZR-V [test]

Richard Pliešovský

Honda ZR-V sa na prvý pohľad môže zdať malé SUV, dokonca mnohí hovoria, že ide „len“ o prerastený Civic. V skutočnosti vypĺňa medzeru medzi HR-V a novým CR-V.

Týždeň sme jazdili v Honde ZR-V e:HEV Advance. Aké toto esúvečko naozaj je? Pre koho je tento model určený?

94 %
Honda ZR-V nás príjemne prekvapila. Okrem vynikajúcej spotreby, ktorú sme viac-menej očakávali, má veľmi dobrý vnútorný priestor bez toho, aby to obralo na objeme kufra. Mimoriadne dobrý podvozok sa postaral o komfortné vozenie s veľmi dobrou prácou asistenčných systémov.

Výhody

  • podvozok a komoft jazdy
  • prepínač automatickej prevodovky
  • vnútorný priestor
  • spotreba
  • matné displeje

Nevýhody

  • chýbajú Matrix svetlá
Obsah pokračuje pod reklamou

Nová Honda ZR-V sa u nás predáva s tromi stupňami výbavy Elegance, Sport a Advance. Na výber je len jedna motorizácia, najnovší 2-litrový motor Atkinson s priamym vstrekovaním a dvoma motormi poskytujúcich krútiaci moment porovnateľný s 3-litrovým motorom ICE.

Pohonná jednotka má celkový výkon 135 kW, krútiaci moment je 315 Nm; z nuly na stovku to dáte za 7,8 sekundy.

Ak sa vám pri pohľade na zaparkovanú Hondu ZR-V zdá, že nie je bohvieako veľká, je to len klam. Na výšku má 1 620, na šírku 1 840 mm a na dĺžku 4 568 mm, pričom rázvor je 2 657 mm. Je o 50 mm širšia ako HR-V a len o 59 mm nižšia ako CR-V. V skutočnosti je to kompaktný, no najmä priestranný automobil, ktorý nás počas testovania presvedčil, že ponúka vyváženú dávku praktickosti a priestrannosti bez toho, aby strácal body na univerzálnosti.

Honda ZR-V má štandardne 18″ disky kolies z ľahkej zliatiny s povrchovou úpravou Pewter Gray pre výbavu Elegance a Matt Berlina Black pre výbavu Sport. Výbava Advance už ponúka diamantový výbrus a povrchovú úpravu Berlina Black, čo znamená oveľa prémiovejší vzhľad.

Už po pár kilometroch si uvedomujeme, aké je toto auto tiché. Okrem výborného odhlučnenia sa o to starajú aerodynamické prvky s hladkými povrchmi, ktoré zaisťujú veľmi dobré prúdenie vzduchu okolo karosérie. Máme tu tiež spoiler zadných výklopných dverí, ktorý dopĺňa dizajn zadných združených svetiel a pomáha optimalizovať prúdenie vzduchu.

ZR-V nepatrí medzi tie modely, pri ktorých po prvom pohľade dámy odpadávajú a muži preratúvajú výšku lízingových splátok. Má skôr nenápadný dizajn. Interiér nesie rukopis klasického štýlu, ktorý už poznáme a je veľmi pravdepodobné, že nebude rušiť ani o desať rokov. To isté platí o funkčnosti ovládačov, rozvrhnutiu tlačidiel.

Jedničku s hviezdičkou dostávajú použité materiály a kvalita spracovania. Takto si predstavujeme kokpit auto, ktoré si kupujeme s tým, že ho budeme využívať niekoľko rokov. Tým naše chválospevy nekončia. V ére veľkých obrazoviek Honda trochu zariskovala a ZR-V vybavila pomerne malým, 10,2″ displejom infotainmentu. Nám však vôbec neprekážal, veľmi dobre sa ovládal a okrem toho mal matný povrch, čo znamenalo minimalizáciu rušivých odleskov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Matný je aj 7″ displej prístrojového panela. Zaujímavé je, že tento displej je viditeľný prakticky len zo strany vodiča. Z väčších pozorovacích uhlov, napr. zo strany spolujazdca sa javí ako vypnutý.

Ďalšou vecou, ktorú sme si pochvaľovali, je volič režimu automatickej prevodovky. Ovládač je v tomto prípade vyriešený veľmi prakticky, požadovaný režim sa prepína tlačidlami. Nemusíte teda hýbať páčkou a triafať sa do požadovaného módu, alebo otáčať gombíkom. Takto sa to robí!

Otočným ovládačom na ľavej strane volantu sa ovláda zobrazenie infotainmentu, ktorým sa vyberajú funkcie zvuku, telefónu a nastavenia, otočným ovládačom na pravej strane sa ovláda vozidlo a funkcie asistenčných systémov. Okrem dvoch displejov sme vo výbave mali aj 5″ head-up displej, ktorý poskytuje základné informácie, ako je rýchlosť, navigácia, funkcie Honda SENSING a prichádzajúce hovory.

V interiéri sa nachádzala indukčná nabíjačka pre 15 W bezdrôtové nabíjanie, jeden USB-A port za strany vodiča, USB-C pre spolujazdca. Pasažieri vzadu majú pri vetracích otvoroch v zadnej časti stredovej konzoly umiestnené dva podsvietené USB-C porty s rýchlym nabíjaním.

Šikovné miesto na odkladanie mobilu je do otvoru pod lakťovou opierkou. Práve tam sa po obchod stranách nachádzajú dva USB porty pre vodiča a spolujazdca.

Výbavou Advance sme získali vylepšený audiosystémom s 12 reproduktormi a subwooferom, ktorý bol vyvinutý spoločne s Bose. Nižšie stupne výbavy Elegance a Sport majú audio systém s 8 reproduktormi.

ZR-V ponúka pri plnom obsadení 370 litrov batožinového priestoru, čo je o 20 % viac ako HR-V, a ďalších 1291 l po sklopení zadných sedadiel. Pri nakladaní ťažkých predmetov oceníte nízky a široký otvor batožinového priestoru, ako i rovnú podlahu. Mimochodom, do kufra bez problémov zmestíte invalidný vozík, čo v tejto triede nie je bežný jav. Honda to dosiahla dobrou geometriou kufra.

Počas testovania sme najazdili zhruba 700 km, pričom priemerná spotreba bola pri odovzdávaní 5,8 l/100 km. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 5,7 l/100 km (WLTP), my sme prešli viac ako polovicu vzdialenosti na diaľnici, takže ide o realistickú spotrebu.

Ide o ideálne, i keď tak trochu prehliadané auto pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivý, výkonný, no pritom úsporný hybrid, kde sa pohodlne odvezú 4 pasažieri. Kvalitne spracované materiálny v interiéri sľubujú, že nebudú po niekoľkých mesiacoch používania ošúchané a vykývané. Pomerne veľký batožinový priestor ocenia rodiny s deťmi, ako i motoristi na dovolenkách.

Obsah pokračuje pod reklamou

Honda ZR-V vo výbave Elegnace stojí od 37 990 €, Sport od 39 790 a Advance začína na 41 990 €. Nami testovaná verzia mala metalízu Radiant Red za príplatok 750 €. Advance má oproti výbave Sport navyše okrem spomínaného 10,2″ displeja a audio systému Bose napríklad kožené sedadlá, vyhrievaný volant, sedadlo vodiča s pamäťou, či adaptívne svetlomety.

Pripomíname, že ak uvažujete nad kúpou práve tohto modelu, môžete využiť aktuálne cenové zvýhodnenie až 5 300 €. Získate tak bonus 4 500 € na každú z ponúkaných výbav, ako aj balík Aero Pack, kde namiesto 2 090 € zaplatíte 1 290 €.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.