Honda ZR-V sa na prvý pohľad môže zdať malé SUV, dokonca mnohí hovoria, že ide „len“ o prerastený Civic. V skutočnosti vypĺňa medzeru medzi HR-V a novým CR-V.
Týždeň sme jazdili v Honde ZR-V e:HEV Advance. Aké toto esúvečko naozaj je? Pre koho je tento model určený?
Výhody
- podvozok a komoft jazdy
- prepínač automatickej prevodovky
- vnútorný priestor
- spotreba
- matné displeje
Nevýhody
- chýbajú Matrix svetlá
Nová Honda ZR-V sa u nás predáva s tromi stupňami výbavy Elegance, Sport a Advance. Na výber je len jedna motorizácia, najnovší 2-litrový motor Atkinson s priamym vstrekovaním a dvoma motormi poskytujúcich krútiaci moment porovnateľný s 3-litrovým motorom ICE.
Pohonná jednotka má celkový výkon 135 kW, krútiaci moment je 315 Nm; z nuly na stovku to dáte za 7,8 sekundy.
Ak sa vám pri pohľade na zaparkovanú Hondu ZR-V zdá, že nie je bohvieako veľká, je to len klam. Na výšku má 1 620, na šírku 1 840 mm a na dĺžku 4 568 mm, pričom rázvor je 2 657 mm. Je o 50 mm širšia ako HR-V a len o 59 mm nižšia ako CR-V. V skutočnosti je to kompaktný, no najmä priestranný automobil, ktorý nás počas testovania presvedčil, že ponúka vyváženú dávku praktickosti a priestrannosti bez toho, aby strácal body na univerzálnosti.
Honda ZR-V má štandardne 18″ disky kolies z ľahkej zliatiny s povrchovou úpravou Pewter Gray pre výbavu Elegance a Matt Berlina Black pre výbavu Sport. Výbava Advance už ponúka diamantový výbrus a povrchovú úpravu Berlina Black, čo znamená oveľa prémiovejší vzhľad.
Už po pár kilometroch si uvedomujeme, aké je toto auto tiché. Okrem výborného odhlučnenia sa o to starajú aerodynamické prvky s hladkými povrchmi, ktoré zaisťujú veľmi dobré prúdenie vzduchu okolo karosérie. Máme tu tiež spoiler zadných výklopných dverí, ktorý dopĺňa dizajn zadných združených svetiel a pomáha optimalizovať prúdenie vzduchu.
ZR-V nepatrí medzi tie modely, pri ktorých po prvom pohľade dámy odpadávajú a muži preratúvajú výšku lízingových splátok. Má skôr nenápadný dizajn. Interiér nesie rukopis klasického štýlu, ktorý už poznáme a je veľmi pravdepodobné, že nebude rušiť ani o desať rokov. To isté platí o funkčnosti ovládačov, rozvrhnutiu tlačidiel.
Jedničku s hviezdičkou dostávajú použité materiály a kvalita spracovania. Takto si predstavujeme kokpit auto, ktoré si kupujeme s tým, že ho budeme využívať niekoľko rokov. Tým naše chválospevy nekončia. V ére veľkých obrazoviek Honda trochu zariskovala a ZR-V vybavila pomerne malým, 10,2″ displejom infotainmentu. Nám však vôbec neprekážal, veľmi dobre sa ovládal a okrem toho mal matný povrch, čo znamenalo minimalizáciu rušivých odleskov.
Matný je aj 7″ displej prístrojového panela. Zaujímavé je, že tento displej je viditeľný prakticky len zo strany vodiča. Z väčších pozorovacích uhlov, napr. zo strany spolujazdca sa javí ako vypnutý.
Ďalšou vecou, ktorú sme si pochvaľovali, je volič režimu automatickej prevodovky. Ovládač je v tomto prípade vyriešený veľmi prakticky, požadovaný režim sa prepína tlačidlami. Nemusíte teda hýbať páčkou a triafať sa do požadovaného módu, alebo otáčať gombíkom. Takto sa to robí!
Otočným ovládačom na ľavej strane volantu sa ovláda zobrazenie infotainmentu, ktorým sa vyberajú funkcie zvuku, telefónu a nastavenia, otočným ovládačom na pravej strane sa ovláda vozidlo a funkcie asistenčných systémov. Okrem dvoch displejov sme vo výbave mali aj 5″ head-up displej, ktorý poskytuje základné informácie, ako je rýchlosť, navigácia, funkcie Honda SENSING a prichádzajúce hovory.
V interiéri sa nachádzala indukčná nabíjačka pre 15 W bezdrôtové nabíjanie, jeden USB-A port za strany vodiča, USB-C pre spolujazdca. Pasažieri vzadu majú pri vetracích otvoroch v zadnej časti stredovej konzoly umiestnené dva podsvietené USB-C porty s rýchlym nabíjaním.
Šikovné miesto na odkladanie mobilu je do otvoru pod lakťovou opierkou. Práve tam sa po obchod stranách nachádzajú dva USB porty pre vodiča a spolujazdca.
Výbavou Advance sme získali vylepšený audiosystémom s 12 reproduktormi a subwooferom, ktorý bol vyvinutý spoločne s Bose. Nižšie stupne výbavy Elegance a Sport majú audio systém s 8 reproduktormi.
ZR-V ponúka pri plnom obsadení 370 litrov batožinového priestoru, čo je o 20 % viac ako HR-V, a ďalších 1291 l po sklopení zadných sedadiel. Pri nakladaní ťažkých predmetov oceníte nízky a široký otvor batožinového priestoru, ako i rovnú podlahu. Mimochodom, do kufra bez problémov zmestíte invalidný vozík, čo v tejto triede nie je bežný jav. Honda to dosiahla dobrou geometriou kufra.
Počas testovania sme najazdili zhruba 700 km, pričom priemerná spotreba bola pri odovzdávaní 5,8 l/100 km. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 5,7 l/100 km (WLTP), my sme prešli viac ako polovicu vzdialenosti na diaľnici, takže ide o realistickú spotrebu.
Ide o ideálne, i keď tak trochu prehliadané auto pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivý, výkonný, no pritom úsporný hybrid, kde sa pohodlne odvezú 4 pasažieri. Kvalitne spracované materiálny v interiéri sľubujú, že nebudú po niekoľkých mesiacoch používania ošúchané a vykývané. Pomerne veľký batožinový priestor ocenia rodiny s deťmi, ako i motoristi na dovolenkách.
Honda ZR-V vo výbave Elegnace stojí od 37 990 €, Sport od 39 790 a Advance začína na 41 990 €. Nami testovaná verzia mala metalízu Radiant Red za príplatok 750 €. Advance má oproti výbave Sport navyše okrem spomínaného 10,2″ displeja a audio systému Bose napríklad kožené sedadlá, vyhrievaný volant, sedadlo vodiča s pamäťou, či adaptívne svetlomety.
Pripomíname, že ak uvažujete nad kúpou práve tohto modelu, môžete využiť aktuálne cenové zvýhodnenie až 5 300 €. Získate tak bonus 4 500 € na každú z ponúkaných výbav, ako aj balík Aero Pack, kde namiesto 2 090 € zaplatíte 1 290 €.