Počas leteckého veľtrhu si majiteľ privolal svoju Teslu Model Y k sebe, pomocou funkcie Smart Summon. Tá cestou k nemu narazila do súkromného lietadla za 2 milióny dolárov a tlačila ho pred sebou ešte pár sekúnd po náraze. Znie to ako dobrý vtip, ale nie je…
Autopilot od Tesly, nezažíva v posledných mesiacoch najlepšiu reputáciu. Americká NHSTA (National Highway Traffic Safety Administration) obdržala za posledných deväť mesiacov 354 sťažností, mierených na Tesla Model 3 a Model Y. Zákazníci Tesly uvádzali, že majú problém s tzv. fantómovým brzdením.
Počas používania Autopilota sa stávalo, že vozidlo začalo brzdiť aj keď na to nemalo adekvátny dôvod, t.j. nebola pred ním žiadna prekážka. Môže ísť o obzvlásť nebezpečnú vec, pokiaľ sa vám niečo podobné stane na diaľnici a vo vysokých rýchlostiach. Našťastie, ide o softvérový problém, ktorý sa dá vyriešiť cez aktualizáciu.
Horšie je, ak chybou systému dôjde k poškodeniu fyzického majetku, ako v tomto prípade. Účastník leteckého veľtrhu si chcel k sebe zavolať svoj automobil Tesla Model Y. V aplikácií stlačením tlačidla spustil funkciu, Smart Summon a čakal. Vozidlo sa začalo pomaličky pohybovať. V ceste mu však stálo súkromné lietadlo Cirrus Vision v hodnote dvoch miliónov dolárov. Model Y však akosi jeho prítomnosť odignoroval a narazil do zadnej časti jeho trupu. Čo je ešte zaujímavejšie, po náraze sa nezastavil a otočil lietadlo takmer o 360°.
Nie je známe, prečo k tomuto incidentu došlo, nakoľko vozidlo neustále kontroluje svoje okolie pomocou niekoľkých kamier. Nepomáha tomu ani fakt, že Tesla vyhlásila, že pre svoje terajšie aj budúce modely neplánuje využiť kombináciu radarov aj kamier. Toto spojenie je dnes už pre iných výrobcov, najmä tých ktorí sa usilujú o autonómne vozidlá, štandardom a fungujú omnoho spoľahlivejšie.
Funkciu Smart Summon bola sprístupnená používateľom v roku 2016. Vďaka nej si viete vaše vozidlo privolať k sebe, pomocu Tesla aplikácie. Musíte byť však v dosahu šesť metrov od neho a mať na neho priamy výhľad, čo v tomto prípade nebolo splnené. Za akcie, ktoré vozidlo počas používania tejto vykoná nie je výrobca zodpovední. V Európskej únií nie je z dôvodu našej legislatívy oficiálne dostupná.