Teslu Motors od tohto stavu síce de iure delí ešte plánovaná akvizícia SolarCity, ktorú musia odklepnúť akcionári, ale odvážne plány Elona Muska v tomto smere nadobúdajú zreteľné obrysy.
Hoci Musk je zakladateľom, spolumajiteľom a zároveň predsedom správnej rady výrobcu solárnych panelov a dodávateľa komplexných riešení SolarCity, jej začlenením do firmy Tesla Motors sleduje hlavne synergický efekt.
Spoločne od batérií k solárnym panelom
Tesla Motors už vyrába záložné zdroje Powerwall a v Nevade dokončuje Gigafactory na výrobu batérií. Na výstavbe najväčšej továrne na Li-ion batérie sa podieľa aj Panasonic, súčasný dvorný dodávateľ akumulátorov pre elektromobily Tesla.
A práve s Panasonicom ohlásila Tesla ďalšiu rozsiahlu spoluprácu. Spoločne majú už od budúceho roku vyrábať fotovoltaické články do solárnych panelov.
Všetko zrejme súvisí s novinkou, ktorú plánuje Musk prezentovať 28. októbra. Má ísť o solárne strechy a Powerwall 2.0.
Strešnú krytinu, kde strešné škridly nahrádzajú tabuľky solárnych panelov, avizoval Elon Musk už v auguste, ako jednu z dvoch noviniek pripravovaných firmou SolarCity. Kvôli posilneniu kapacít buduje SolarCity novú fabriku v americkom Buffale.
Vďaka Gigafactory bude Tesla Motors nielen najväčším producentom Li-ion batérií na svete, ale popri elektromobiloch výroba (aspoň v prvých rokoch) postačí aj na segment záložných zdrojov Powerwall. Vysokoefektívne solárne panely s účinnosťou až 22% budú zároveň schopné do veľkej miery zaistiť energetickú sebestačnosť domácností.
Investícia s otáznikom
Elektromobily Tesla budú v tomto systéme tiež figurovať popri zdrojoch Powerwall ako stabilizačný prvok. Ak neplánujete jazdiť, môžete večer čerpať energiu z batérií auta, ktoré sa cez deň nabili zo slnka. Ak sa vydáte na cestu, žiadny problém. Teslu Model S, alebo Model X si za pár desiatok minút dobijete na najbližšom Superchargeri „zadarmo“.
Ohlásenie noviniek je v tomto prípade nielen marketingovou aktivitou. Avízo užšej spolupráce s Panasonicom má určite aj motivovať investorov, aby 17. novembra schválili kúpu SolarCity Teslou za 2,6 miliardy dolárov.
Keďže je Tesla doteraz v kontinuálnej strate, investori môžu byť z takejto nákladnej akvizície oprávnene nervózni. Účinná mediálna injekcia môže byť preto v kritickom okamihu vhodným stimulom.