Do rovnice podobnosti automobilky Tesla a technologickej spoločnosti Apple pribudla po softvéri či inovatívnosti už aj predajná hodnota ich jazdených vozidiel, resp. používaných produktov. Najlepšie si drží cenu prémiový Model S.
Pandémia a paralelne s ňou prebiehajúca čipová kríza obrátili trh s novými i jazdenými vozidlami na hlavu. Na nové autá sa po vytvorení objednávky čaká pokojne aj niekoľko mesiacov, kvôli čomu cena jazdených áut narástla do nevídaných výšin. Platí to aj pre elektromobily, s ktorými sa spočiatku spájali obavy z rapídnej degradácie použiteľnej kapacity ich batérií.
Keďže Tesla neustále zvyšuje oficiálne ceny svojich vozidiel, záujemcovia o elektromobily tejto značky, ktorí majú obmedzenejší rozpočet, by sa mali logicky obzrieť po jazdených modeloch. Kvôli čipovej kríze sa však ceny jazdených elektromobilov Model X, Model 3 či Model Y často vyšplhala na úroveň ich oficiálnych cien, za aké ich predáva samotná Tesla. Lacný 25-tisícový hatchback je navyše stále v nedohľadne.
Zaujímavé je, že na cene až tak rapídne nestráca ani starší Model S a to najmä v porovnaní s ostatnými luxusnými sedanmi konkurenčných značiek. Podľa expertov Capital One’s Auto Learning Center si Model S vyrobený v roku 2012 dokázal v závere minulého roka držať až 38 % zo svojej pôvodnej počiatočnej ceny vo výške 57 400 dolárov.
Ako ukazuje graf, záujemcovia o Tesla Model S za jazdené auto zaplatia ďaleko viac, než za porovnateľný luxusný sedan konkurenčnej značky. Pre porovnanie, Lexus LS z rovnakého roku si k danému obdobiu udržal len 21 % zo svojej pôvodnej ceny a BMW 740iL len 11 %, aktuálne sa dá na americkom trhu kúpiť za cenu už od 7 725 dolárov.
Za vysokou predajnou hodnotou elektromobilu Tesla Model S má podľa expertov stáť fakt, že Model S spustil pred desiatimi rokmi revolúciu v automobilovom svete podobne, ako to svojho času urobil vo svete smartfónov prvý iPhone. Aktuálne tak ide o symbol statusu a ukážku budúcnosti osobnej prepravy, pričom zároveň ide o najvýznamnejší model pre skalných fanúšikov tejto značky.