Elektromobily dokážu vďaka rekuperácii pri brzdení a pri jazde z kopca získavať časť energie späť do batérií. YouTubový kanál Tech Forum však ukázal, že rovnaký efekt sa dá dosiahnuť, ak elektromobil ťahá lanom iné vozidlo.
Rekuperácia je bežnou súčasťou elektromobilov, ktoré si vďaka nej môžu napríklad pri dlhšej jazde z kopca značne predĺžiť dojazd vozidla. Tesla Model 3 s najnovšou aktualizáciou navyše obsahuje režim silnejšej rekuperácie, ktorú teraz Tech Forum otestoval v praxi. Model 3 RWD sa dokázal nabíjať, kým ho hybridný Ford C-Max ťahal po meste.
Na začiatku testu ukazoval Model 3 dojazd 227 míľ a po prejdení jednej míle v režime rekuperácie pribudli k dojazdu ďalšie 3 míle. Po odpojení od Fordu však dokázal Model 3 prejsť pri rovnakej rýchlosti ďalších 10 míľ.
Takýto spôsob nabíjania však nie je len nepraktický a neúsporný, neodporúča ho ani samotná automobilka Tesla. V používateľskej príručke k tomuto modelu je explicitne napísané, že pri odťahovaní vozidla by malo byť použité odťahové vozidlo s rampou. Elektromobil by sa týmto spôsobom síce nemal poškodiť, no v záujme uchovania záruky je lepšie tieto odporúčania dodržiavať.
Tesla sa dokonca pre portál Jalopnik k vyjadrila aj k tomuto konkrétnemu videu a najväčšiu výhradu má práve k neefektívnosti takéhoto nabíjania, keďže pre výraznejšie nabitie batérií by bolo potrebné prejsť príliš dlhú vzdialenosť. Elektromobil okrem toho musí byť pre fungovanie rekuperácie zapnutý a teda v prípade úplného vybitia ho týmto spôsobom nie je možné nabiť.