Tesla popri vývoji elektromobilov vyvíja aj rôzne batériové riešenia. Začala pri záložných zdrojoch pre domácnosti, na ktoré teraz nadväzuje obrovskými modulmi Megapack s kapacitou 3 MWh.
Veľkokapacitné batérie prepojené s elektrárňami nie sú pre Teslu žiadnou novinkou. Už v roku 2017 spoločnosť vybudovala záložnú megabatériu v Južnej Austrálii postavenú na systéme Powerpack. Pre domácnosti zas spoločnosť ponúka menšie batérie Powerwall, ktoré slúžia najmä ako úložisko energie pre solárne panely a záložný zdroj.
Najnovší Megapack s takmer 15-násobnou kapacitou oproti Powerpacku má potenciál nahradiť konvenčné „špičkové“ elektrárne, ktoré sa uvádzajú do prevádzky iba v dobe najvyššieho dopytu po elektrickej energii.
Tesla tvrdí, že môže vybudovať čistú elektráreň s výkonom 250 MW, 1 GWh za menej, ako tri mesiace, resp. zhruba štyri krát rýchlejšie, ako elektráreň na fosílne palivá s rovnakou veľkosťou. Megapacky je možné prepojiť do celkovej kapacity 1 GWh, čo by malo stačiť na napájanie všetkých domácností v San Franciscu aspoň na šesť hodín. Spoločnosť PG&E nasadí Megapacky v projekte Moss Landing ako alternatívy záložný zdroj energie k špičkovým elektrárniam využívajúcim zemný plyn.
Batériový projekt v Južnej Austrálii spomínaný v úvode článku dokázal prevádzkovateľom za prvý rok ušetriť 40 miliónov dolárov. Ak v tomto prípade vezmeme do úvahy väčšiu kapacitu batérií, spoločnosť PG&E môže ušetriť ešte väčšiu čiastku. Tesla hovorí až o niekoľkých miliónoch dolároch denne.
Riešenie Megapack bude predávané v jednotnej forme pripravenej na ostrú prevádzku. Spoločnosť k nej bude dodávať vlastný softvér Powerhub pre centrálne riadenie, monitorovanie prevádzky batérií a priebežné aktualizácie ich firmvéru.
Powerhub je možné prepojiť so softvérom Autobidder, ktorý sa stará o automatické obchodovanie s energiou. Tento softvér už celosvetovo rozpredal viac než 100 GWh elektrickej energie.
Zatiaľ čo Tesla v druhom štvrťroku 2019 nainštalovala riešenia Powerwall a Powerpack s celkovou kapacitou 415 MWh, jej divízia zaoberajúca sa vývojom, výrobou, predajom a inštaláciou solárnych panelov upadá. Môže za to najmä komplexný dizajn a vysoké náklady na výrobu, čo sa spoločnosť snaží napraviť v pripravovanej tretej generácii panelov.