Aktuálnym lídrom vo výrobe elektrických vozidiel (EV) je Tesla a tak skoro ju zo stupňa víťazov zrejme nikto nezosadí. Za tri kvartály tohto roku dodala automobilka globálne 627 350 elektromobilov, z toho bolo 614 165 áut Model 3 a Model Y.
Zdá sa, že Tesla robí prípravy na poriadnu ofenzívu výroby Modelu 3 a Modelu Y v Gigafactory v Šanghaji v budúcom roku. Podľa nedávnych správ z Číny totiž údajne objednala od spoločnosti Contemporary Amperex Technology (CATL) pre rok 2022 lítium-železo-fosfátové (LFP) batérie s celkovou kapacitou 45 GWh.
LFP batérie v súčasnosti Tesla montuje v Gigafactory Šanghaj do Modelu 3 Standard Range Plus, a údajne sa používajú aj v štandardnom rade Model Y. Keďže Model 3 SR+ má 55 kWh batériu a Model Y SR je vybavený 60 kWh batériou, dodávka 45 GWh batérií od CATL by mohla podľa čínskeho spravodajského portálu 36 Krypton pokryť výrobu takmer 800 000 elektromobilov.
Pokiaľ by Tesla len v čínskej gigafabrike vyrobila takmer 800 000 vozidiel štandardného radu, celkovo by bez problémov globálne prekročila produkciu milión EV v roku 2022. Nakoniec, túto hranicu bude zrejme atakovať aj tento rok.
Ak k tomu pripočítame len produkciu v prvej gigafabrike Tesly v Nevade, ktorá v budúcom roku tiež rozšíri svoju kapacitu na viac ako 40 GWh batérií, aj bez toho, aby sme špekulovali o produkcii v ďalších závodoch (napr. v gigafabrike Berlín, ktorá by mala čoskoro vyrábať), Tesla má našliapnuté na slušnú expanziu.
Zdroje z oblasti priemyslu naznačili, že Panasonic aj LG Chem, ktorí sú tradičnými dodávateľmi batériových článkov pre Teslu, budú taktiež zapojení do rozšírenia výroby batérií v USA.
Elon Musk poznamenal, že interný program nových batériových článkov 4680 nie je v znakom toho, že by spoločnosť opustila svojich batériových partnerov. Pre Teslu je to jednoducho spôsob, ako zvýšiť dodávky batérií pre rastúcu produkciu elektromobilov a záložných zdrojov Powerpack a Megapack.
Práve v záložných zdrojoch využíva Tesla batérie LFP čoraz častejšie a potrebuje ich tam poriadne množstvo. Napríklad Megapack s kapacitou 3 MWh, určený na stabilizáciu a zálohovanie rozvodných sietí elektriny, potrebuje toľko batérií, ako 55 až 60 elektromobilov Model 3.