Reklama

Tesla chystá v roku 2022 ofenzívu. Od CATL objedná 45 GWh LFP batérií

Zdroj | Tesla
Juraj Procházka
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Aktuálnym lídrom vo výrobe elektrických vozidiel (EV) je Tesla a tak skoro ju zo stupňa víťazov zrejme nikto nezosadí. Za tri kvartály tohto roku dodala automobilka globálne 627 350 elektromobilov, z toho bolo 614 165 áut Model 3 a Model Y.

Pozrite si

CATL dodáva batérie pre Teslu a postaví mega fabriku na ich recykláciu

Zdá sa, že Tesla robí prípravy na poriadnu ofenzívu výroby Modelu 3 a Modelu Y v Gigafactory v Šanghaji v budúcom roku. Podľa nedávnych správ z Číny totiž údajne objednala od spoločnosti Contemporary Amperex Technology (CATL) pre rok 2022 lítium-železo-fosfátové (LFP) batérie s celkovou kapacitou 45 GWh.

Zdroj | Tesmanian

LFP batérie v súčasnosti Tesla montuje v Gigafactory Šanghaj do Modelu 3 Standard Range Plus, a údajne sa používajú aj v štandardnom rade Model Y. Keďže Model 3 SR+ má 55 kWh batériu a Model Y SR je vybavený 60 kWh batériou, dodávka 45 GWh batérií od CATL by mohla podľa čínskeho spravodajského portálu 36 Krypton pokryť výrobu takmer 800 000 elektromobilov.

Pokiaľ by Tesla len v čínskej gigafabrike vyrobila takmer 800 000 vozidiel štandardného radu, celkovo by bez problémov globálne prekročila produkciu milión EV v roku 2022. Nakoniec, túto hranicu bude zrejme atakovať aj tento rok.

Zdroj | Panasonic

Ak k tomu pripočítame len produkciu v prvej gigafabrike Tesly v Nevade, ktorá v budúcom roku tiež rozšíri svoju kapacitu na viac ako 40 GWh batérií, aj bez toho, aby sme špekulovali o produkcii v ďalších závodoch (napr. v gigafabrike Berlín, ktorá by mala čoskoro vyrábať), Tesla má našliapnuté na slušnú expanziu.

Pozrite si

Čo sú batérie s pevným elektrolytom (SSB)?

Zdroje z oblasti priemyslu naznačili, že Panasonic aj LG Chem, ktorí sú tradičnými dodávateľmi batériových článkov pre Teslu, budú taktiež zapojení do rozšírenia výroby batérií v USA.

Zdroj | Tesla

Elon Musk poznamenal, že interný program nových batériových článkov 4680 nie je v znakom toho, že by spoločnosť opustila svojich batériových partnerov. Pre Teslu je to jednoducho spôsob, ako zvýšiť dodávky batérií pre rastúcu produkciu elektromobilov a záložných zdrojov Powerpack a Megapack.

Pozrite si

Tesla v boji proti zmene klímy nasadí ťažký kaliber – Megapack

Práve v záložných zdrojoch využíva Tesla batérie LFP čoraz častejšie a potrebuje ich tam poriadne množstvo. Napríklad Megapack s kapacitou 3 MWh, určený na stabilizáciu a zálohovanie rozvodných sietí elektriny, potrebuje toľko batérií, ako 55 až 60 elektromobilov Model 3.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.